15 Ιουνίου 2008

Μάνος Χατζιδάκις


(23 Οκτωβρίου 1925 – 15 Ιουνίου 1994)

Ο Μάνος Χατζιδάκις πέθανε σαν σήμερα, στις 15 Ιουνίου 1994.
Αισθάνομαι απίστευτη ευγνωμοσύνη, αγάπη και θαυμασμό για αυτόν τον άνθρωπο.. Τόσο η μουσική του, όσο και τα λόγια του με έχουνε καθορίσει. Είναι ένας από τους πιο αγαπημένους μου καλλιτέχνες, ένας από τους σημαντικότερους ανθρώπους που πέρασαν από αυτό το τόπο...Οι σκέψεις, τα λόγια και οι μελωδίες του θα μείνουν στην αιωνιότητα..

Σας παραθέτω ένα «βιογραφικό σημείωμα», έτσι όπως το έγραψε ο ίδιος σε πρώτο πρόσωπο.. Αξίζει να το διαβάσετε..

«Γεννήθηκα στις 23 του Οκτώβρη του 1925 στην Ξάνθη τη διατηρητέα κι όχι την άλλη τη φριχτή που χτίστηκε μεταγενέστερα από τους εσωτερικούς της ενδοχώρας μετανάστες. Η συνύπαρξη εκείνο τον καιρό ενός αντιτύπου της μπελ-επόκ, με αυθεντικούς τούρκικους μιναρέδες, έδιναν χρώμα και περιεχόμενο σε μια κοινωνία-πανσπερμία απ' όλες τις γωνιές της Ελλαδικής γης, που συμπτωματικά βρέθηκε να ζει σε ακριτική περιοχή και να χορεύει τσάρλεστον στις δημόσιες πλατείες. Σαν άνοιξα τα μάτια μου είδα με απορία πολύ κόσμο να περιμένει την εμφάνισή μου (το ίδιο συνέχισα κι αργότερα να απορώ σαν με περίμεναν κάπου καθυστερημένα να φανώ). Η μητέρα μου ήταν από την Αδριανούπολη, κόρη του Κωνσταντίνου Αρβανιτίδη, και ο πατέρας μου απ' την Μύρθιο της Ρεθύμνου, απ' την Κρήτη. Είμαι ένα γέννημα δύο ανθρώπων που καθώς γνωρίζω δεν συνεργάστηκαν ποτέ, εκτός απ΄ την στιγμή που αποφάσισαν την κατασκευή μου. Γι' αυτό και περιέχω μέσα μου χιλιάδες αντιθέσεις κι όλες τις δυσκολίες του Θεού. Όμως η αστική μου συνείδηση, μαζί με τη θητεία μου την λεγόμενη «ευρωπαϊκή», φέραν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα.Προσπάθησα όλον το καιρό που μέναμε στην Ξάνθη να γνωρίσω σε βάθος τους γονείς μου και να εξαφανίσω την αδελφή μου. Δεν τα κατάφερα και τα δύο. Έτσι μετακομίσαμε το '32 στην Αθήνα όπου δεν στάθηκε δυνατόν να λησμονήσω την αποτυχία μου.

Άρχιζα να ζω και να εκπαιδεύομαι στην πρωτεύουσα ενώ παράλληλα σπούδαζα τον έρωτα και την ποιητική λειτουργία του καιρού μου. Έλαβα όμως την αττική παιδεία όταν στον τόπο μας υπήρχε και Αττική και Παιδεία. Μ' επηρεάσανε βαθιά ο Ερωτόκριτος, ο Στρατηγός Μακρυγιάννης, το Εργοστάσιο του Φιξ, ο Χαράλαμπος του «Βυζαντίου», το υγρό κλίμα της Θεσσαλονίκης και τα άγνωστα πρόσωπα που γνώριζα τυχαία και παρέμειναν άγνωστα σ' όλα τα χρόνια τα κατοπινά. Στην κατοχική περίοδο συνειδητοποίησα πόσο άχρηστα ήτανε τα μαθήματα της Μουσικής, μια και μ' απομάκρυναν ύπουλα απ' τους αρχικούς μου στόχους που ήταν να επικοινωνήσω, να διοχετευθώ και να εξαφανιστώ, γι' αυτό και τα σταμάτησα ευθύς μετά την Κατοχή. Έτσι δεν σπούδασα σε Ωδείο και συνεπώς εγλύτωσα απ' το να μοιάζω με τα μέλη του Πανελληνίου Μουσικού Συλλόγου. Έγραψα ποιήματα και πολλά τραγούδια, και ασκήθηκα ιδιαίτερα στο να επιβάλλω τις απόψεις μου με δημοκρατικές διαδικασίες, πράγμα που άλλωστε με ωφέλησε τα μέγιστα σαν έγινα υπάλληλος τα τελευταία χρόνια. Απέφυγα μετά περίσσιας βδελυγμίας ότι τραυμάτιζε το ερωτικό μου αίσθημα και την προσωπική μου ευαισθησία.Ταξίδεψα πολύ και αυτό με βοήθησε ν' αντιληφθώ πώς η βλακεία δεν ήταν αποκλειστικόν του τόπου μας προϊόν, όπως περήφανα ισχυρίζονται κι αποδεικνύουν συνεχώς οι έλληνες σωβινιστές και της εθνικοφροσύνης οι εραστές. Παράλληλα ανακάλυψα ότι τα πρόσωπα που μ' ενδιαφέρανε έπρεπε να ομιλούν απαραιτήτως ελληνικά, γιατί σε ξένη γλώσσα η επικοινωνία γινότανε οδυνηρή και εξαφάνιζε το μισό μου πρόσωπο.

Ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Μάνος, ο Κάρολος Κουν και η Ραλλού Μάνου
Το '66 βρέθηκα στην Αμερική. Έμεινα κι έζησα εκεί κάπου έξι χρόνια, τα χρόνια της δικτατορίας, για λόγους καθαρά εφοριακούς - ανεκαλύφθη πως χρωστούσα τρεισήμισι περίπου εκατομμύρια στο δημόσιο. Όταν εξόφλησα το χρέος μου επέστρεψα περίπου το '72 και ίδρυσα ένα καφενείο που το ονομάσαμε Πολύτροπον, ίσαμε τη μεταπολίτευση του '74, όπου και τόκλεισα γιατί άρχιζε η εποχή των γηπέδων και των μεγάλων λαϊκών εκτονώσεων. Κράτησα την ψυχραιμία μου και δεν εχόρεψα εθνικούς και αντιστασιακούς χορούς στα γυμναστήρια και στα γεμάτα από νέους γήπεδα. Κλείνοντας το Πολύτροπο είχα ένα παθητικό πάλι της τάξεως περίπου των τρεισήμισι εκατομμυρίων - μοιραίος αριθμός, φαίνεται, για την προσωπική μου ζωή.
Από το '75 αρχίζει μια διάσημη εποχή μου που θα την λέγαμε, για να την ξεχωρίσουμε, υπαλληλική, που μ' έκανε ιδιαίτερα γνωστό σ' ένα μεγάλο και απληροφόρητο κοινό, βεβαίως ελληνικό, σαν άσπονδο εχθρό της ελληνικής μουσικής, των ελλήνων μουσικών και της εξίσου ελληνικής κουλτούρας. Μέσα σ' αυτή την περίοδο και ύστερα από ένα ανεπιτυχές έμφραγμα στην καρδιά, προσπάθησα πάλι, ανεπιτυχώς είναι αλήθεια, να πραγματοποιήσω τις ακριβές καφενειακές μου ιδέες πότε στην ΕΡΤ και πότε στο Υπουργείο Πολιτισμού, εννοώντας να επιβάλω τις απόψεις μου με δημοκρατικές διαδικασίες. Και οι δύο όμως τούτοι οργανισμοί σαθροί και διαβρωμένοι από τη γέννησή τους κατάφεραν να αντισταθούν επιτυχώς και, καθώς λεν, να με νικήσουν «κατά κράτος». Παρ΄ όλα αυτά, μέσα σε τούτον τον καιρό γεννήθηκε το Τρίτο κι επιβλήθηκε στη χώρα.
Το καταστάλαγμα του βίου μου μέχρι στιγμής είναι:

Αδιαφορώ για την δόξα. Με φυλακίζει μες στα πλαίσια που καθορίζει εκείνη κι όχι εγώ.

Πιστεύω στο τραγούδι που μας αποκαλύπτει και μας εκφράζει εκ βαθέων, κι όχι σ' αυτό που κολακεύει τις επιπόλαιες και βιαίως αποκτηθέντες συνήθειές μας.

Περιφρονώ αυτούς που δεν στοχεύουν στην αναθεώρηση και στην πνευματική νεότητα, τους εύκολα «επώνυμους» πολιτικούς και καλλιτέχνες, τους εφησυχασμένους συνομήλικους, την σκοτεινή και ύποπτη δημοσιογραφία καθώς και την κάθε λογής χυδαιότητα. Έτσι κατάφερα να ολοκληρώσω την τραυματισμένη από την παιδική μου ηλικία προσωπικότητα, καταλήγοντας να πουλώ «λαχεία στον ουρανό» και προκαλώντας τον σεβασμό των νεωτέρων μου, μια και παρέμεινα ένας γνήσιος Έλληνας και Μεγάλος Ερωτικός.»

Αποχαιρετισμός στην οδό Ονείρων...
Περισσότερες πληροφορίες για τον Μάνο Χατζιδάκι:
Μάνος Χατζιδάκις
Σείριος

144 σχόλια:

sombraluz είπε...

Τι όμορφη ανάρτηση! Να' σαι καλά!

Simela Meletlidou είπε...

ένα από τα λίγα νεότερα ελληνικά καμάρια ο χατζιδάκις - να μην είναι που τόλμησε να αλλάξει την κατάληξη στο επώνυμό του και από "η" να το κάνει "ι"!!!

συγχαρητήρια για το oscarάκι!!!

Laplace είπε...

ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ..
μια λεξη..τπτ αλλο..
καλο ΣΚ κουκλα

nikiplos είπε...

ax roadartist!!!
epiases mia apo tis pio euais8htes kai va8ies xordes mou... Eytyxws prolava arketa na ton akousw se polles synaylies toy, me kalyteres ekeines poy eixan ligo kosmo...

kapote mou zhthsan edw kapoioi galloi na toys paiksw ena tragoudi... Ti na toys epaiza? se ena kseno koino? eipa to xartino to feggaraki, kai epeidi h fwni mou einai gia klammata, afhsa thn ki8ara na to bgalei...
Ennoeitai oti to gnwrisan apo th Melina kai ton Zwrz moustaki...

mtryfo είπε...

Γέμισε γλύκα η ψυχή μου, σ ευχαριστώ, τι να πω...λατρεμένος!!!

Nefelli είπε...

Φιλαράκι μου, είχες δεν είχες μας ταξίδεψες πάλι!!!

Τι να πω και τι να σχολιάσω?

Είναι μια ολόκληρη εποχή, της ελληνικής ιστορίας του πολιτισμού και της τέχνης.

Μπράβο σου Roadίτσα μου.
Για μια ακόμη φορά, σ' ευχαριστούμε πολύ.

Να έχεις μια όμορφη Κυριακή.

Φιλί γλυκό καληνύχτας.

Μαριλένα είπε...

έξοχη ανάρτηση :)))

ξέρεις, πως εδώ στο Παγκράτι, στην οδό Μάνου
(καμμία σχέση με το ονομα του) υπάρχει ακομα το παλιο του σπιτι;
μη φανταστείς διατηρητέο, ερείπιο ειναι, αλλά τουλάχιστον, δεν έχει γκρεμιστεί!

για μενα, η κορυφή στο έργο του, ειναι το Χαμόγελο της Τζοκόντας
(όπου το έχω δει πολλάκις γραμμενο, το χαμόγελο της Τζοκόντα! χωρίς να του αποδίδουν το τελικο του ς )

αχ, εμποδισε με απο το να γραψω πάλι κάποιο σεντόνι, έτοιμη ειμαι :)))

(να πω μόνο, πως όταν τον ρωτήσανε γιατι το ι, στην κατάληξη του ονόματος το γράφει με ι κι οχι με η, απήντησε: γιατι το η με παχαίνει ή το ι με αδυνατίζει, δε θυμαμαι πια τι εκ των δύο :))

σε φιλώ καλλιτέχνιδα μου και καλό βράδυ εύχομαι :))

Kaveiros είπε...

Οσα χρονια και να περασουν,
το μεγαλειο του ,
ποτε δε θα το καταλαβουμε*
μαλλον ειμαστε πολλοι μικροι...

Hfaistiwnas είπε...

Kαλημέρα αγαπητή μου!

faraona είπε...

Δεν μπορω κι ουτε θελω να αρθρωσω λεξη για εναν τετοιο κολοσσο...
Με σεμνοτητα ,ηθος,ποιοτητα κι ακεραιοτητα δημιουργου που δεν μπορεσαν να φτασουν ουτε στο χιλιοστο αλλα ονοματα οσο βαρυγδουπα κι αν ακουστηκαν η ακουγονται ακομη.
Ειναι κορυφαιος και αφθαστος...

Τον λατρευω κι ειναι ο μονος ελληνας δημιουργος που δεν μου εχει σηκωσει την τριχα οπως ολοι οι υπολοιποι με την απληστια,τον εγωισμο τους και την ταχαμ δηθεν σεμνοτητα τους.___

Σε φιλω πολυ Αρτιστα μου και ειδικα γι αυτη σου την αναρτηση ενα μεγαλο μπραβο.

b|a|s|n\i/a είπε...

μπορούμε να πούμε κάτι παραπάνω;
μπαααα. ένα εύγε απλά. και λίγο είναι. καλό κου δου!

ο δυσλεξικός δάσκαλος είπε...

Τι να πει κανείς για τον Χατζιδάκι; Αισθάνομαι ανύπαρκτος μπροστά του! Πάντως , χαίρομαι πάρα πολυ που υπήρξε και που ήταν Έλληνας!

τo τέρας της «αμάθειας» είπε...

"Ανήκει στη ζωή και στα όνειρα μας...!"

Aggelos Spyrou είπε...

Πόσο χαίρομαι που βρίσκω τέτοιες αναρτήσεις μνήμης!!! :)

Σπύρος είπε...

Ωραια Αναρτηση. . θεωρώ οτι δεν μπορουμε να σχολιάσουμε τον Μανο περιττό...η ανάρτηση, το κειμενο και τα τραγουδια του τα λενε ολα. Καλημερες

Dr_MAD είπε...

Το έφαγα πάλι το μισάωρό μου με τα links χμφ!

@ Μαριλένα
Thanx για το σχόλιό σου! Ακρως ενδιαφέρον αυτό με το σπίτι του Μάνου (ανατριχιαστικά ενδιαφέρον θα έλεγα)

Καλή σας μέρα

Unknown είπε...

Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα
κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο
τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα
και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο.

Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.

Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες
ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο
τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες
και το καινούργιο πάν να δουν διυλιστήριο.

Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.

Εκεί που η θάλασσα γινόταν ευλογία
κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα
τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία
άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα.

Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.


Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Μαρία Φαραντούρη

Φωτεινή S είπε...

Roadartist,
Mπράβο σου για την ανάρτηση. Επειδή ήθελα να κάνω κι εγώ ένα αφιέρωμα στον Μάνο, έκανα πάσα σε σένα. Δεν πιστέυω να σε πειράζει; Αν ναι, πες μου να το κατεβάσω.
Καλή σου μέρα

Μαριλένα είπε...

madούλη μου, έχω κι άλλα :))
(τον μαγεμενο αυλό που υπηρξε αγαπητο του στέκι και τον βλέπαμε συχνά-πυκνά εκεί, ιστορίες της μητέρας μου για τη Μούσχουρη τότε, το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κι άλλα κι άλλα)
όταν έρθεις στην Αθηνα, θα τα πουμε απο κοντά.
θα σου δειξω και το σπιτι του :))

H.Constantinos είπε...

Από τις πάρα πολύ ωραίες αναρτήσεις σου!
Χιλάδες πράγματα μπορεί να πεί κανείς γι'αυτόν τον άνθρωπο, αλλά μου αρέσει εδώ που εντόπισες!

BLUEPRINTS είπε...

ότι και να πούμε για αυτό τον άνθρωπο / δημιουργό είναι λίγο, ευτυχώς με αυτά που άφησε τον θυμόμαστε κάθε μέρα κι όχι μόνο στην επέτειο θανάτου του, καλή σου μέρα

Madame de la Luna είπε...

Το σκεφτόμουν χτες, που είδα την ημερομηνία στο ημερολόγιο ότι σήμερα αυτό θα είναι το θέμα σου. Υπέροχο αφιέρωμα και τέλεια όσα έλεγε ο Μάνος, ειδικά απ' το "Περιφρονώ..." ως το τέλος. Καλημέρα σου αρτιστάκι. Κι ελπίζω τα φεγγάρια της ζωής σου να μην είναι χάρτινα...

Suspect είπε...

ωρες ωρες σκεπτομαι, τι καλα που υπαρχει και το μπλογκ σου....

reader είπε...

Ήμουν σίγουρη ότι θα κάνεις ανάρτηση! Σου αξίζει ένα ειδικό βραβείο γι' αυτό το αφιέρωμα!
Για τον Μάνο τι να πω, ειλικρινά ανατριχιάζω καθώς γράφω! Μοναδικός, ανεπανάληπτος, τον ευχαριστούμε για το έργο που μας χάρισε!
Να 'σαι καλά roadartist μου!

jf είπε...

Θυμήθηκα κι εγώ τη σημερινή επέτειο και είπα να τρέξω στη Roadartist… :))
Το καταστάλαγμά του αυτό ομολογώ δεν το είχα ξαναδιαβάσει, είχα όμως στο αρχείο μου ένα άλλο:
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ
"Νιώθω Έλληνας αν αυτό σημαίνει Ευρωπαίος. Κι Ευρωπαίος, αν αυτό συμπεριλαμβάνει την Ελληνικότητά μου".
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
"Δεν μ' αρέσει να παριστάνω τον πολύ Έλληνα. Θέλω να είμαι όσο είμαι. Καιρός είναι η έννοια Έλληνας να δώσει τη θέση της στην έννοια άνθρωπος. Και τότες πιστεύω πως θα συνδεθούμε με μια πιο βαθιά παράδοση που, κατά σύμπτωση, είναι κι αυτή γνησίως ελληνική".
Ο,ΤΙ ΕΧΩ ΙΕΡΟ
"Να περιφρονώ τις συνήθειες των πολλών, τη λογική του κράτους και την ‹ηθική› των συγγενών μου. Να αγαπώ με πάθος τους κυνηγημένους, τους ανορθόδοξους και τους αναθεωρητές"
Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ
"Πάντα μ' απασχολούσε το γνωστό εμβατήριο όσες φορές τ' άκουγα. Έλεγα μέσα μου, τι άραγες εννοεί; Σκέφτηκα, σαν κάτι να φωτίστηκε μέσα μου, εφόσον η Ελλάδα δεν πεθαίνει ποτέ, πάει να πει πως και ποτέ δεν θα αναστηθεί".

kiki είπε...

Τι μεγάλος μουσικός! Τι μεγάλη απώλεια! Ένας από τους πιο αγαπημένους μου...

Ανώνυμος είπε...

ηταν υπεροχος...τοσο απλα!
ενα ομορφο απογευμα...τα φιλια μου!

Unknown είπε...

Κ-α-τ-α-π-λ-η-κ-τ-ι-κ-ό αφιέρωμα! Δεν χρειάζεται να πω τίποτα παραπάνω γιατί θα γίνω γραφικός...

Απ' τους μεγαλύτερους ευρωπαίους καλλιτέχνες. Ποιότητα και ευφυία ._

Paradise City είπε...

Αγαπητή καλλιτέχνις συγχαρητήρια για την ανάρτηση!

Mariela είπε...

Μοναδικός και Μαγικός!
Κάποτε είχα την τύχη να τον συναντήσω σ'ένα μπαρ που σύχναζε, συγκεκριμένα στο "Πάρτυ" κάπου στο Παγκράτι... καθότανε στο διπλανό τραπέζι και κυριολεκτικά "έφυγα" ακούγοντάς τον να μιλάει...
Είναι από εκείνες τις στιγμές της ζωής μου που δεν θα ξεχάσω ΠΟΤΕ!
Πιστεύω...
Αδιαφορώ...
Περιφρονώ...
Σ'ευχαριστώ Roadartist!

Αστερόεσσα είπε...

H γενιά των ποιητών και των ασυμβίβαστων... Η γενιά που το χρώμα ή το θέατρο ήταν αξίες...
Το άτομο που αντιτάχθηκε στο κοπάδι...
Ο Κεμάλ... Καληνύχτα, Κεμάλ! Τούτος ο κόσμος δε θ' αλλάξει ποτέ... Kαληνύχτα... Με τη φωνή του.

η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα είπε...

Είσαι υπέροχη! Καταπληκτική ανάρτηση!

Natassa είπε...

καταπληκτικό το βιογραφικό, πάρα πολύ ωραία ανάρτηση!

peiraxthri είπε...

roadartist πολύ ωραίο το αφιέρωμα στον μεγάλο μας συνθέτη! Ευχαριστούμε πολύ!

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΟΣ είπε...

Ο Μεγάλος Ερωτικός μου , το χαμόγελο της Τζοκόντας μου,η πηγή της ζωής μου ,ο Μάνος Χατζιδάκις που όσο ζω θα ζεί.Μέσα από την μουσική του,- που με πολύ αγάπη και θεϊκή ευαισθησία μας άφησε κληρονομιά-μέσα από τα λόγια του που δεν τα μάσησε ποτέ του.
roadartist σ' ευχαριστώ που μου τον θύμησες απόψε με αυτόν τον τρόπο.
Σε φιλώ.

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο αφιέρωμα..Εγώ προσωπικά έμαθα αρκετά πράγματα για αυτόν...
Καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ sobraluz: Καλημέρα sobraluz να εισαι καλα και εσυ!!


@ laplace78: Ετσι ακριβώς laplace, αυτο..

Roadartist είπε...

@ Simela Meletlidou: απο τους λίγους....ελάχιστους!.. Να μου είσαι καλά, καλή εβδομάδα!!

Roadartist είπε...

@ nikiplos: Nikiple το θυμαμαι οτι ειναι και εσενα ενας απο τους πιο αγαπημενους σου.. Νομιζω οτι είμαστε κοντά στα μουσικά ακούσματα.. Δυστυχώς όταν πέθανε ο Μάνος ήμουν μικρή, 13 ετων, δεν θυμάμαι να τον εχω δει σε συναυλίες του, αργότερα τον γνώρισα μεσα απο τις μουσικες του..και τα λόγια του!
Τα φιλιά μου, καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ mtryfo: Μονο γλυκα μπορει να γεμισει η ψυχη με τον Μανο. Να σαι καλα!

Roadartist είπε...

@ Nefelli: Πάρα πολύ αγαπημένος ο Μάνος Νεφέλη μου.. Η μουσική του είναι συνεχώς κοντά μου, χρόνια τώρα, οπότε έμμεσα και αυτός! Τα λόγια του γεμάτα γνώση και αλήθεια..
Καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ Μαριλενα: Καλημέρα Μαριλένα μου, προχτές στο email θυμάσε που σου είχα πει .. 'η αυριανή ανάρτηση θα αρέσει σε σένα και τη Μαργαρίτα'?? Γνωρίζω την αγάπη σου για το Χατζιδάκι.. Χαίρομαι λοιπόν που τελικά όντως σου άρεσε!
Φυσικά γνωρίζω για το σπίτι του,
εχω ακουσει πολλες ιστορίες για το μαγικό αυλό.. Το χαμογελο της Τζοκόντας ειναι και για εμενα σιγουρα ο πλεον αγαπημενος μου δισκος.

Τα σεντόνια για τέτοιες προσωπικότητες.. φυσικά και είναι πλήρως αποδεκτά :))

Οποιος θέλει να δει το σπίτι του Μάνου στο Παγκράτι.. που το ανέφερε η Μαριλένα στο σχολιο της παραθέτω παρακάτω links..

σπιτι οδό Κ. Μάνου 6

πλάκα στην πρόσοψη

Roadartist είπε...

@ Kaveiros: Πολλά πράγματα δεν ειναι τυχαία.. Οτι ακόμα και σήμερα υπάρχει ανέκδοτο υλικό.. κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα.. :) Εχει αφήσει μεγαλη παρακαταθήκη για εμας και για τους επομενους..και για παντα..

Roadartist είπε...

@ Hfaistiwnas: Καλημερα Ηφαιστίωνα μου καλη εβδομαδα!!

@ b|a|s|n\i/a : να σαι καλα, επίσης, καλή εβδομάδα!!

Roadartist είπε...

@ faraona: Ενας κολοσσος που η Ελλάδα τον πλήγωνε συνεχώς.. Ακριβώς όπως λες.. γεμάτος "σεμνοτητα , ηθος, ποιοτητα κι ακεραιοτητα... κορυφαιος και αφθαστος..."
Γνωρίζοντας τι αξίζει να περιφρονεί κανείς και τι όχι.. Να μου είσαι καλά, φιλιά!

Roadartist είπε...

@ ο δυσλεξικός δάσκαλος: Και εγώ το ίδιο!!! Ανύπαρκτη.. και γεμάτη ευγνωμοσύνη για ότι έφτιαξε με το 'υλικό των ονείρων μας'.. καλη εβδομάδα! Εχει μεινει στην αιωνιότητα..τετοιες μορφες δεν πεθαινουν ποτε!

Roadartist είπε...

@ τo τέρας της «αμάθειας»: Τη καλημέρα μου αγαπητή κρητικιά :)) να είσαι και να περνας πολυ καλα!

Roadartist είπε...

@ Aggelos Spyrou: Σε ευχαριστώ, να εισαι καλα, μια πολυ καλη εβδομάδα εύχομαι! Καλημέρα!! :)

Roadartist είπε...

@ LOCKHEART: Ετσι ακριβώς.. τη καλημέρα μου και καλή εβδομάδα!


@ MAD : Μισή ώρα για το Μάνο .. και πάλι λίγη είναι!! Τι να πρωτοδιαβάσεις!.. Αφησα πιο πάνω links με το σπίτι του, αν θες να το δεις..

Roadartist είπε...

@ MaTador: Ομορφο, καλημερα :)


@ Φωτεινή S: Καλημερα Φωτεινή είδα το post σου και σε ευχαριστώ πολύ! Εννοείται δεν με πειράζει..χαρά μου είναι! Να εχεις μια ομορφη εβδομάδα, φιλιά!

Roadartist είπε...

@ H.Constantinos : Να εισαι καλα Κωνσταντίνε, σε ευχαριστω, καλή εβδομαδα!

Roadartist είπε...

@ BLUEPRINTS: Καθημερινά μας συντροφεύει έτσι κ αλλιώς.. Πάντα είναι δίπλα μας.. Καλή μέρα blue :)

Roadartist είπε...

@ Madame de la Luna: Καλημερα Κυρα του Φεγγαριου, και εμενα αυτο το "περιφρονω" μου αρεσει παρα πολυ! Αψογος....
Όλοι αυτό ελπίζουμε madame.. το ίδιο εύχομαι και για σενα.. φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Suspect: Να εισαι καλα suspect σε ευχαριστω.. Καλή εβδομάδα, καλές εκπομπές :))

Roadartist είπε...

@ Μαργαρίτα: Μαργαρίτα μου εχτές μιλούσαμε με τη Μαριλένα και αυτό της είπα..οτι θα άρεσε σε εσένα η ανάρτηση..:) πολύ χαίρομαι που όντως τελικά σου άρεσε!
Ευχαριστώ για τα λόγια και για την αναφορά στο blog σου.. Επίσης σε ευχαριστώ για τις πολύτιμες μουσικές που έχω βρει σε σένα.. Καλη εβδομάδα!

Αξίζει τη προσοχή σας : πολύ καλή μουσική..

Roadartist είπε...

@ JF: Σε ευχαριστω για τα τοσο ξεχωριστα λογια του που μας παραθεσες.. ΣΟΦΟΣ, ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ.. οταν εχεις αξια, μπορεις να εχεις και κριση.. Ξέρεις γεμίζει η ψυχη μου αγαλλίαση όποτε διαβάζω τέτοια λόγια, όποτε ακουω τη μουσική ή τη φωνή του..
"Να αγαπώ με πάθος τους κυνηγημένους, τους ανορθόδοξους και τους αναθεωρητές"

Roadartist είπε...

@ oneiromageiremata: Να σαι καλα! Κολοσσος..

@ una mama και οχι μονο: Ακριβώς οι υπέροχοι άνθρωποι δεν φωνάζουν, δεν αυτοαναφέρονται, αφήνουν τα έργα τους να μιλούν. Η ζωή του πολλά μπορεί να μας διδάξει! Τη καλημέρα μου :)

Roadartist είπε...

@ SAMAEL: Σε ευχαριστώ πολύ. Κρατώ τις δυο λεξεις σου . . που τα λενε ολα.. "Ποιότητα - ευφυία" ..

Roadartist είπε...

@ Spring: Να εισαι καλα spring, καλη εβδομαδα :)


@ η κοπέλα με το καναρινι φόρεμα: Καλως την.. σε ευχαριστω, να εισαι καλα! Καλημερα!

Roadartist είπε...

@ Mariela : Μπορώ να φανταστώ τι εννοείς.. Δεν είχα τη τύχη να τον ζήσω απο κοντά.. οταν πεθανε ημουν αρκετα μικρή.. Αλλά ακούγοντας τον ακόμη και τώρα, καταλαβαίνω τι εννοείς με το "έφυγα" ακούγοντάς τον.. Να εισαι καλα, καλημέρα!

Roadartist είπε...

@ Αστερόεσσα: Ετσι ακριβώς .. πολύ εύστοχα όσα έγραψες, δεν εχω να προσθεσω κατι.. τη καλημερα μου!

Roadartist είπε...

@ Natassa: Χαίρομαι που το διάβασες και σου άρεσε! Καλημέρα!

Roadartist είπε...

@ peiraxthri : Πειρακτήρι καλώς όρισες, να είσαι καλά, εγώ σε ευχαριστώ!

iLiAs είπε...

..καλή βδομάδα Αρτίστα :)

για το Χατζηδάκη είμαστε περήφανοι.

Roadartist είπε...

@ epikuros: "ο Μάνος Χατζιδάκις που όσο ζω θα ζεί" ακριβώς έτσι νιώθω και εγώ... Δεν έχει φύγει ποτέ, ζει μέσα απο "την αγάπη και θεϊκή ευαισθησία μας άφησε κληρονομιά-μέσα από τα λόγια του που δεν τα μάσησε ποτέ του"
Να εισαι καλά Βαγγέλη, μια όμορφη εβδομάδα να έχεις! Φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Akon: Χαίρομαι που το έγραψες αυτό Ακον, καλή εβδομάδα!


@ iLiAs : Εννοείται οτι είμαστε περήφανοι..και ας τον πλήγωνε συνέχεια η Ελλάδα αυτός παρέμεινε ενας Μεγάλος Ελληνας.. Τη καλημερα μου, καλη εβδομαδα!

Νατασα είπε...

Χαρισματικός και μοναδικός
(όπως το blog σου)

Takiz είπε...

Καλημέρα Αγαπητή μου.

Ένας άνθρωπος που διαμορφώνει ακόμα και σήμερα συνειδήσεις. Μοιράζει απλόχερα σκοπό και στόχο. Δυστυχώς λίγοι άνθρωποι των κατάλαβαν τότε, λίγοι και σήμερα.

Πιστεύω ότι ο Χατζιδάκις είναι ένα βιβλίο που λίγοι θα είχαν το θάρρος να επιλέξουν και να το διαβάσουν. Ενα βιβλίο που ανατρέπει πολλά από τα καθημερινά πιστεύω, γεμάτο θάρρος, και δεν ξέρω Αληθινά, πόσοι από εμάς είναι θαρραλέοι.

Λίλα Τζέτζου είπε...

Πολύ όμορφη παρουσίαση!
Πόσο παίρνουν άλλες διαστάσεις κάποια πράγματα όταν τα βλέπουμε από απόσταση!

Ένας , ένας μας αποχαιρετούν.
Nα θυμηθούμε το Μ.Κατσαρό;
Λέει:
«Μην αμελήσετε.
Πάρτε μαζί σας νερό.
Το μέλλον μας έχει πολλή ξηρασία.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ, ΚΑΤΑ ΣΑΔΔΟΥΚΑΙΩΝ

Surrealist είπε...

Την καλησπέρα μου, λατρεμένος ο Χατζιδάκις...

δεν έχω λόγια... τί να προσθέσω!

Τα είπες με τον δικό σου μοναδικό και εξαιρετικό τρόπο.
Πάντα οι αναρτήσεις σου με σοφία, ωριμότητα και γνώση!!

Υ.Σ. Με την ανάρτηση αυτή και μάλιστα αυτή την εποχή... να ήξερες τί μου θυμίζεις - ήταν ότι καλύτερο!!

Να είσαι πάντα καλά!!

amelie είπε...

πολυ ωραια αναρτηση... ευτυχως εισαι και εσυ και μας λες κατι που αξιζει να ξερουμε... ειναι απο τα πραγματα που πρπει να κουβαλαμε στη ζωη μας...

υγ :σου εχω μια προσκληση...
φιλια

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Πολύ όμορφη η ανάρτησή σου και πολύ ενδιαφέρον το βιογραφικό του, δεν το είχα ξαναδιαβάσει.
Η μουσική του ήταν από τα πρώτα μου, από ραδιοφώνου, ακούσματα.

Τούτο δε, παλλόταν ....επαναστατικά εντός μου:

"Δεν ήταν νησί, ήταν θεριό που κείτουνταν στην θάλασσα.
Ήταν η γοργόνα, η αδελφή του Μέγα Αλέξανδρου
που θρηνούσε και φουρτούνιαζε το πέλαγο.

Άμα λευτερωθεί η Κρήτη άμα λευτερωθεί η Κρήτη
άμα λευτερωθεί η Κρήτη άμα λευτερωθεί η Κρήτη
θα λευτερωθεί κι εμένα η καρδιά μου
άμα λευτερωθεί η Κρήτη, θα γελάσω"

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Artanis είπε...

Υπέροχος ο Χατζιδάκις... Πολυαγαπημένος...
Ελπίζω να παίξουν αρκετά κομμάτια του στην αυριανή εκδήλωση...θα έχει και φεγγάρι...
Φιλιά πολλά, να περνάς καλά...

Τρελός του Χωριού είπε...

Πετα μακρυα ψυχή μου . Ομως ,ψυχές φτιαγμένες απο Ήλιο μην θελήσεις να αγγιξεις. Θα καείς .Μονο στο φως τους ,μακρυα αλλά και κοντα τους μεινε . Μέχρι αν-να πυρακτωθείς και εσυ.
.
Δρομους χωρίς τέρμα ,μας ανοίγεις Καλητέχνιδα των Δρόμων.
:))))

? είπε...

συγχαρητήρια για το αφιέρωμα.Το blog σου δε θα το αποχωριστώ ποτέ! ;-)

kikop80 είπε...

Καλησπέρα αρτιστάκι!!!
Οι απόψεις του για τη ζωή ήταν αυτές που τον έκαναν σημαντικό άνθρωπο αλλά και καλλιτέχνη!
Τέτοιες αρχές είναι πρότυπα!
Συνέχισε κι εσύ να τις ακολουθείς!:))

Fegia είπε...

Καλημέρα και καλή εβδομάδα γλυκειά καλλιτέχνιδα.
Ο Μάνος Χατζιδάκις υπήρξε μιά από τις τελευταίες μεγάλες προσωπικότητες του ελληνικού πολιτισμού.
Το να μιλήσεις για την προσφορά του στο χώρο της μουσικής είναι περιττό...

Θα σταθώ στον πολίτη Χατζιδάκι. Τον ασυμβίβαστο, επαναστάτη θάλεγα (αν και ο ίδιος θα απεχθανόταν ένα τέτοιο χαρακτηρισμό), τον άνθρωπο που ενοχλημένος από τη νεοελληνική κοινωνία ασκούσε την έγκυρη, καυστική κριτική του σε όλους τους τόνους και από όλες τις θέσεις.

Ο Χατζιδάκης δεν βολεύτηκε ποτέ.
Μακριά και έξω από πολιτικά σχήματα (πού να χωρέσουν άλλωστε το ογκώδες, ανήσυχο πνέυμα του) ύψωσε τη φωνή του απέναντι σε οποιαδήποτε κρατική (και μη) αυθαιρεσία.
Είτε σαν απλός συνθέτης, είτε σαν διευθυντής του Τρίτου, είτε σαν εκδότης του "Τέταρτο".

Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω μία συναυλία του σε Φεστιβάλ της "Αυγής" και την τύχη και τιμή να τον γνωρίσω από κοντά σε μια πολιτιστική εκδήλωση.
Ήταν το 1980 (αν δεν κάνω λάθος) όταν μέσω του ΦΟΘΚ (Φοιτητικός Όμιλος Θεάτρου Κινηματογράφου) των φοιτητών της Θεσσαλονίκης, τον καλέσαμε για μια διάλεξη πολιτιστικού περιεχομένου.
Ήλθε μαζί με το Σπύρο Σακκά, που θα τραγουδούσε συνοδευόμενος στο πιάνο από το Μάνο.
Ήταν απίστευτα σεμνός και απρόσμενα (;) νηφάλιος... ακόμη και όταν κάποιος φοιτητής τον ρώτησε πώς γίνεται ένας "δεξιός" να έχει τόσο ριζοσπαστικές ιδέες!...
Δεν θυμάμαι δυστυχώς το περιεχόμενο της απάντησής του. Θυμάμαι όμως την ηρεμία και την τρυφερότητα με την οποία απάντησε στη "στημένη" και δηκτική ερώτηση...
Ήταν η προσωποποίηση της ευαισθησίας.

Από τη σύντομη γνωριμία θυμάμαι κολακευμένος ομολογώ το σχόλιο του ότι "φοράμε την ίδια κολώνια"!!!
Περιττό να πω ότι δεν την έχω αποχωριστεί εδώ και τόσα χρόνια.

Ο Μάνος Χατζιδάκις άφησε αναπλήρωτο κενό σε μια χώρα που, δυστυχώς, ο πολιτισμός της θα συντηρείται σε λίγα χρόνια με τα δάνεια του παρελθόντος...

Ας είναι καλά "στου παράδεισου την πύλη"

Ανώνυμος είπε...

Μαγικές στιγμές από έναν μεγάλο συνθέτη και άνθρωπο.Πνευματικότητα-ευαισθησία-χιούμορ τα στοιχεία της ζωής του.Μια ζωή που ταιριάζει σε έναν πλήρη άνθρωπο.Καλό απόγευμα road!

greendim είπε...

Ξανα-άκουσα πάλι "το χαμόγελο της Τζοκόντας" στη μνήμη του...

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα πρόκειται γι μια από τις σημαντικότερες μορφές της σύγχρονης Ελλάδας και ένας από τους αναδιοργανωτές του σύγχρονου ελλήνικού τραγουδιού.

dr.SeenG είπε...

Ένας ξεχωριστός άνθρωπος και ξεχωριστός δημιουργός. Αν και δεν είμαι θαυμαστής όλων του των δημιουργιών.
Πρέπει πολλοί άνθρωποι να τον έχουν σαν πρότυπο. Οχι μόνο επαγγελματικό πρότυπο. Η σεμνότητά του είναι παράδειγμα προς μίμηση.
Καλησπέρα roadartist, πολύ ωραίο το αφιέρωμα :)

Cookie είπε...

Συγχαρητήρια για το ποστ, Ρόαντ..

Φοβερός ο Μάνος Χατζιδάκις... άφησε πίσω του φοβερά τραγούδια...

Φιλάκια Ρόαντ!!

Dimitra Andritsiou είπε...

Αγαπώ τον Μάνο, τη μουσική του και τον σκεφτόμουνα αυτές τις μέρες και λυπόμουν που δεν είχα τον υπολογιστή κοντά μου να γράψω κάτι.

Από τα υπέροχα αυτά λόγια θα κρατήσω αυτά για το τραγούδι:
"Πιστεύω στο τραγούδι που μας αποκαλύπτει και μας εκφράζει εκ βαθέων, κι όχι σ' αυτό που κολακεύει τις επιπόλαιες και βιαίως αποκτηθέντες συνήθειές μας."
Και θα σιωπήσω...

Να'σαι καλά!

kostaslogh είπε...

Ενας γνήσιος Έλληνας κι ένας μεγάλος
Ερωτικός.....αρκεί!!!!
Ευθύνη μας να κρατήσουμε ζωντανό
το μεγαλείο του....
Εσύ πάντως τη σήκωσες τη σημαία,
νά σαι καλά!

Ερατώ είπε...

Ένας άνθρωπος με ξεχωριστή ευαισθησία, ευθυκρισία και θάρρος γνώμης.
Πολιτιστικό κεφάλαιο για τη χώρα μας.

mmexer είπε...

α μεγάλος καλλιτέχνης. μεγάλη κληρονομιά της Ελλάδας. Εξαιρετικό αφιέρωμα!
έτσι για να μην ξεχνάμε τι έχει βγάλει η Ελλάδα :)

Zorba the Greek είπε...

Αν και απ τους πλέον φανατικούς Θεοδωρακικούς, δε μπορώ να μην παραδεχτώ πως ο Χατζιδάκις υπήρξε υπέροχος συνθέτης και σπουδαία μορφή του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού.

Ανώνυμος είπε...

άλλο ένα καταπληκτικό αφιέρωμα. μπράβο

Roadartist είπε...

@ Νατάσα: Καλημέρα Νατάσα μου, σε ευχαριστώ, καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ Takiz: Καλημέρα Τάκη, ο Χατζιδάκις ήταν μια μονάδικη περίπτωση ταλέντου και ανθρώπου, που όντως λίγοι άνθρωποι των κατάλαβαν τότε, και ίσως λίγοι ακόμα και σήμερα. Συμφωνώ με ότι έγραψες.. Να είσαι καλά αγαπητέ, καλή δύναμη για τη συνεχεια της εξεταστικής σου!

Roadartist είπε...

@ Ε.Τζέτζου: Καλώς ορίσες και σε ευχαριστώ πολύ! Πολύ εύστοχη η επισήμανση σου.. Οντως ετσι ειναι..
Με την αναφορά σου στον Κατσαρό μου θύμισες το "Αντισταθείτε"..

"Αντισταθείτε πάλι σ' όλους αυτούς που λέγονται μεγάλοι
στον πρόεδρο του Εφετείου αντισταθείτε
στις μουσικές τα τούμπανα και τις παράτες

σ' όλα τ' ανώτερα συνέδρια που φλυαρούνε
πίνουν καφέδες σύνεδροι συμβουλατόροι

....σ' όλους τους αδιάφορους και τους σοφούς
στους άλλους που κάνουνε το φίλο σας "

..Καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ Surrealist: Τη καλημερα μου, χαιρομαι που σου άρεσε το αφιερωμα και κυριως που σου θυμισα.. οπως λες.. καποιες στιγμες.. Ειναι απιστευτος πως ολοι μας εχουμε συνδιασει μουσικες και μελωδιες με το 'μεσα' μας..
:))
Να μου εισαι καλα, σε ευχαριστω, για τα λόγια σου, καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ amelie: Σε ευχαριστώ amelie και για τα λόγια σου, και για την πρόσκληση σου, την οποια την ειδα και θα ανταποκριθω με τη πρωτη ευκαιρια, φιλια!!

Roadartist είπε...

@ ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ: Γλαρένια τη καλημέρα μου! Πολύ βαθιά συγκινητικά τα λόγια που μου άφησες.. Υπέροχα.. να εισαι πάντα καλά! Καλή εβδομάδα, φιλιά~

Roadartist είπε...

@ Artanis: Καλη επιτυχια στην εκδηλωση σας σημερα αρτανις μου, θα περιμενουμε εντυπωσεις.. ΦΙλια!!

Roadartist είπε...

@ Trellos_tou_xoriou: Ποιητή .. σε ευχαριστώ πολύ! Να περνάς για να είμαστε όλοι εδώ συνοδοιπόροι στον δρόμο που λες... έχουμε ακόμη σε πολλά μέρη να "περπατήσουμε" που δεν εχουμε προλάβει .. και να συζητήσουμε τις εντυπωσεις μας.. Τη καλημερα μου!

Roadartist είπε...

@ Νίκος Κ.: Νίκο μου σε ευχαριστώ τόσο για τα λόγια σου :)) και εγώ χαίρομαι να σε βλέπω εδώ!!! ΦΙΛΙΑ!!

Roadartist είπε...

@ kikop80: Σωστά ήταν πολύ σημαντικός και ως ανθρωπος, γι'αυτο και ξεχωρίζει.. Ειναι προτυπο για ολους μας... Σε ευχαριστώ πολύ φιλε μου, μια καλη εβδομαδα να εχουμε :)

Roadartist είπε...

@ Fegia: Fegia (!!) ξερεις πόσο όμορφα με κανεις να αισθανομαι με ολες αυτες τις ομορφες στιγμες που εχεις να μου γραψεις ανα καιρους.. Δεν σταθηκα τυχερη (λογω ηλικιας) να τον γνωρισω.. ζηλεύω εσας που μπορεσατε να παρετε λιγη απο την αυρα του..
Δε θα σχολιασω κατι αλλο απο το τοσο ομορφο σχολιο σου.. μονο θα σου πω οτι ετσι και εγω τον εχω φανταστει και ειμαι σιγουρη πως ηταν.. Σεμνος και ευαισθητος..
Μονο μια ερωτηση.. (πως να μη στη κανω??) τι κολωνια φορας?? :)))))

Roadartist είπε...

@ Παναγιώτης Ράμμης: Καλημέρα Παναγιώτη, ακριβως "Πνευματικότητα-ευαισθησία-χιούμορ" σοφία.. ενας ολοκληρωμενος ανθρωπος.. Ο ιδιος ελεγε για τον εαυτο του "ως συμπεριφορα ειμαι μεγαλοαστος. Ως καλλιεργεια, ειμαι ποιητης. Και ως βαθυτερη ιδιοσυγκρασια, ειμαι λαικος".. Καλη εβδομαδα!

Roadartist είπε...

@ greendim: Καλημερα! Αν σου πω οτι το ακουω ετσι κ αλλιως..σε εβδομαδαια βαση..?? Με γαληνευει! Φιλια :)

Roadartist είπε...

@ akamas: καλησπερα, σιγουρα ναι.. Κατορθωσε να ξεχωρισει απο τους ομοτεχνους του.. Εχει δημιουργησει ενα ξεχωριστό μουσικό κόσμο, μια δική του μυθολογία... πολύ προσωπική και γι'αυτό οικουμενική!

Roadartist είπε...

@ dr.Seeng : Καλησπερα! Και ο ίδιος δε ηταν θαυμαστής όλων των εργων του..οπως ξερεις..
Αλλα ολα εχουνε κατι να σου δωσουν.. Μεγαλη συζητηση αυτη! Αυτο το πιστευω και εγω.. οτι πρεπει να τον εχουμε ολοι μας ως προτυπο.. Καλη εβδομαδα doc να εισαι καλα :))

Roadartist είπε...

@ Clockwork Plum : Να εισαι καλα φιλη μου, οντως ειναι φοβερος.. Καλη εβδομαδα!

Roadartist είπε...

@ Amεliε * Dήmηtρa: Χαίρομαι πολύ για αυτό.. Να εισαι καλα..καλή εβδομάδα.. :))

Roadartist είπε...

@ kostaslogh: Καλημερα Κωστα ειναι ευθυνη μας να καταλαβουμε το μεγεθος της παρακαταθηκης που μας εχει αφησει.. και ...να το συνεχισουμε (???).. δεν ξερω κατα ποσο μπορουμε, αλλα πρεπει.. Τη καλημερα μου και καλη εβδομαδα..

Roadartist είπε...

@ Ερατώ: Ετσι ακριβως Ερατω μου, να εισαι καλα, καλη εβδομαδα και καλημερα!

Roadartist είπε...

@ mmexer: Οποιος ξεχνάει, χάνεται! Να μου είσαι καλά, σε ευχαριστώ, μια καλή εβδομάδα να εχουμε, πολλα φιλιά!! :)

Roadartist είπε...

@ Zorba the Greek: Καλημέρα! Μα κ ο Μίκης ειχε πει στις 15 Ιουνιου του 1994 πως "χαθηκε ο πιο σημαντικος Ελληνας"... Υπηρχε μια ουσιαστικη σχεση μεταξυ τους... Σίγουρα ειναι δυο απο τις πιο σπουδαίες μορφές του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού...

Roadartist είπε...

@ evlahos: Βαγγελη σε ευχαριστω πολυ, καλη εβδομαδα :)

Sophia Kollia είπε...

Πάω βόλτα και ήρθα να σου πω γιά..
Χατζιδάκης και σημερινή Ελλάδα, σημειώσατε 1-0

Roadartist είπε...

@ sofia: Ε, όχι αυτό απλή 'βολτα' χιχιχιι να περασεις τελεια!!!! Πολλά φιλιά :))

Fegia είπε...

Μπορώ να σου αρνηθώ;
H κολώνια είναι η "VETIVER" της GUERLAIN (διαφήμιση εε; !...)
Εχει μπολιάσει το δέρμα μου!
Τη βρίσκω, όμως, όλο και πιο δύσκολα.

Φιλάκια :)

Fegia είπε...

...έτσι μπορεί να με αναγνωρίσεις (από το άρωμα) αν συναντηθούμε τυχαία στο δρόμο!
:)))))

Roadartist είπε...

@ Fegia: xixi fegia μολις τωρα σου αφησα εγω σχολιο! :) Σίγουρα θα σε αναγνωρίσω αν τυχαια σε δω!! Μεσω των σχεδιων σου.. κατι εχω καταλαβει παντως.. Οσο για το αρωμα σε ευχαριστώ πολύ για την "εκμυστήρευση" :)) Καλό απόγευμα~!

eva είπε...

"Θάλασσα πλατιά, σ' αγαπώ γιατί μου μοιάζεις..."

Αξεπέραστος...
Μια φίλη μου ήταν γραμματέας του για περίπου πέντε χρόνια. Όταν πέθανε, θρηνούσε σα να χάθηκε άνθρωπός της...

Να' σαι καλά

δεσποιναριον είπε...

Αττικη παιδεια! Πως χασαμε ετσι την τοπικη μας κληρονομια, και γιναν ολα μια παγκοσμια σουπα!
Μπραβο για το ποστ κουκλα μου!

Maria Tzirita είπε...

Γειά σου Ροντούλα μου! Καταπληκτικό το αφιέρωμά σου και μπράβο σου! Από τους ανθρώπους που μας κάνουν περήφανους που είμαστε έλληνες...
Σε γλυκοφιλώ!

Ατθάνα είπε...

Μορφή...

Μουσική από Μούσες ορμώμενη...


φιλιά γλυκουλι μου artistaki :))))

tuco είπε...

πέρασα να πω μια καλησπέρα, για να μη λες ότι χάθηκα. Ξέρεις, έχουμε και εμείς οι άσχημοι κάτι χρέη που πρέπει να εξοφλήσουμε...;)
ΥΓ. Περί Χατζηδάκη, δεν έχω άποψη. Αφού όμως τον παραδέχεται τόσος κόσμος, εγώ είμαι ο τελευταίος που θα κρίνω το έργο του...
Φιλιά Αρτιστάκι !!!!!!!

Μαργαρίτα είπε...

Ωραίος ως Έλλην!!!!!

Τα τραγούδια του συγκινούν
οι στίχοι τους μαγεύουν
η μουσική του σε ταξιδεύει!!!

Υπέροχος, απλά και αβίαστα!!

Καληνύχτα φίλη μου!***

faraona είπε...

Αρτιστα μου απο σημερα θα με βρισκεις κι εδω:
HOMEFOOD->blogs->
Τα μυστικα της Φαραωνα

πολλα φιλια

Utopia είπε...

Όποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει ότι του μοιάζει...

Μ.ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ

Τα συγχαρητήριά μου,φιλενάδα!!!
Να΄σαι καλά!...:-))))

ολα θα πανε καλα... είπε...

Και το είχα ξεχάσει!
Σε ευχαριστώ που μου το θύμισες!
Καλησπέρα,με την μπαλάντα των αισθήσεων και των παραισθήσεων.

Νικόλαος Παπουτσής είπε...

Απο τους λίγους Έλληνες μουσικούς
που ΑΞΙΖΟΥΝ πραγματικά Road
Και λεω αξίζει γιατί η αξία του
δεν ήταν εφήμερη, άλλα διαχρονική
και σαν άνθρωπος άλλα και ως καλλιτέχνης

Ευχαριστώ που μου (τον) θύμησες
καλό σου βράδυ

κοτσυφοφιλώ σε

όσιου!!!

Roadartist είπε...

@ evaggelia-p: Καλημέρα Ευαγγελία. Θα ήταν εμπειρία ζωής να συνεργάζεσαι με εναν τετοιο άνθρωπο! Τυχερή η φίλη σου.. Καλή μέρα!

Roadartist είπε...

@ δεσποιναριον: Ετσι είναι Δεσποιναριον.. Ο λαικός πολιτισμός της καθε χωρας και η τοπική κληρονομιά δίνουν το ξεχωριστό της χρώμα και τη διαφοροποιούν απο τις υπόλοιπες.. Σήμερα όσο πάει όλο κ ξεχνάμε .. Τη καλημέρα μου :)

Roadartist είπε...

@Maria Tzirita : Kαλημέρα Μαρία, βεβαια και αισθανόμαστε περήφανοι που ήταν Έλληνας.. απο τους πιο Ελληνες, το θέμα είναι οτι η Ελλάδα συνεχώς τον πλήγωνε.. Τι κοινότυπο πλέον αυτό! Να είσαι καλα, ευχαριστώ για τα λόγια σου, τη καλημερα μου, φιλιά :)

Roadartist είπε...

# karyatida: Καρυατιδάκι!!!! :)) Μουσική απο τις Μούσες ορμώμενη.. όμορφο αυτό.. και η μορφή του το ίδιο.. Να μου εισαι καλα, φιλούνια καρυατιδάκι :))

Roadartist είπε...

@ tuco: Ε, όχι (!!!) και άσχημος ο tuco~!!! Να είσαι και να περνάς καλά βρε, τη καλημέρα μου!!!

Roadartist είπε...

@ Μαργαρίτα: απλά και αβίαστα.. και πόσο σπανιζει αυτο.. καλημερα καλή μου Μαργαρίτα, πολλά φιλιά! :)

Roadartist είπε...

@ faraona: Οκ faraona μου σε ευχαριστώ :) καλή συνέχεια και στο νέο σου 'σπίτι' .. :) καλημέρα!

Roadartist είπε...

@ Utopia : ..σωστα.. Να εισαι καλα και εσυ ουτοπία!! :) Σε ευχαριστώ, καλή σου μέρα!! :)))

Roadartist είπε...

@ όλα θα πάνε καλά...: Πολύ όμορφο τραγούδι διάλεξες για να με καλησπερισεις.. ευχαριστώ :))) Τη καλημέρα μου :))

Roadartist είπε...

@ karaflokotsifas: Διαχρονική αξία.. οι μελωδίες του, αλλά και όσα πίστευε.. θα μείνουν στην αιωνιότητα.. Ακριβως.. Να εισαι καλά κοτσιφάκι! :)
Αλλά "όσιου" ή "τσίου"??? :))) Μάλλον τσίουυυυυυ! Φιλιά!

Όναρ είπε...

"Απέφυγα μετά περίσσιας βδελυγμίας ότι τραυμάτιζε το ερωτικό μου αίσθημα και την προσωπική μου ευαισθησία"..σοφή κουβέντα..Καλημέρες με χάρτινο φεγγαράκι στον αποψινό ουρανό..

Sidepap21 είπε...

Μερικοί άνθρώποι γενιούνται
μ' ένα χάρισμα ξεχωριστό ...
Κι ο Μάνος μπόλιασε μ' αυτό
τον πολιτισμό μας για δεκαετίες
κι άφησε πλούτο αμύθητο πίσω του ...
Κληρονόμοι του όλοι μας ...
Τον ευχαριστούμε - ΑΘΑΝΑΤΟΣ ...

Γιώτα Παπαδημακοπούλου είπε...

Πραγματικά μεγάλος καλλιτέχνης!!!

καλημέρα είπε...

Ξέρεις τι μου λείπει πιο πολύ όλα αυτά τα χρόνια που δεν ζει ανάμεσά μας; Ο λόγος του. Διεισδυτικός, οξύνους, ανατρεπτικός. Όταν μιλούσε τα μέσα και τα γύρω μου πράγματα ξεκαθάριζαν αλλιώς.

Roadartist είπε...

@ Όναρ: ΠΟΛΥ σοφή κουβέντα, την εχω ξεχωρίσει και εγώ.. :)
καλό απόγευμα..καλές καλοκαιρινές βραδιές να έχεις..


@ Γιώτα Παπαδημακοπούλου: Καλησπερα Γιωτα..μοναδικος..

Roadartist είπε...

@ Sidepap21: Να εισαι καλα.. ανεκτιμητη κληρονομιά και όπως το έγραψες.. Πλούτο!!

Roadartist είπε...

@ ΚΑΛΗΜΕΡΑ: Αναστασία..ναι ο λόγος του..γεμάτος σοφία και γνώση! Δίχως φόβο για κανένα.. για τίποτα! Υπηρετώντας μόνο τα δικά του ιδανικά.. γνωρίζοντας με ποιους είχε να κάνει..την ελληνική πραγματικότητα..αλλά χάραζε τη δική του πορεία, δυνατός και παράλληλα ευαισθητος.. αδιαφορώντας για τους πολλούς και στοχεύοντας στο σωστό μόνο..
Χαίρομαι που υπήρξε..

Κόκκινη Ομπρέλα είπε...

κοριτσάκι,
όπως το είπες, με έχει καθορίσει κι εμένα, από την πολύ μικρή μου ηλικία, χρησιμοποίησες την ιδανικότερη λέξη, η μουσική του μοιάζει να στροβιλίζεται στον αέρα, ο λόγος του και η φωνή του με μια αφοπλιστική ιδιαιτερότητα.
Γιατ ο τραγούδι που επέλεξες να ακούγεται σου είχα πει πριν καιρό...
Σε φιλώ και πάλι ένα τερααααάστιο μπράβο!
Καλό σου βράδυ!

Roadartist είπε...

@ ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ: Καλησπερα να εισαι καλά φίλη μου.. σε ευχαριστώ για τον ενθουσιασμό.. Χαίρομαι πραγματικά με τέτοια 'αληθινά' σχόλια.. να έχεις ένα όμορφο βράδυ!

Related Posts with Thumbnails