11 Ιουλίου 2011

Be Happy



Ζούμε σε μια τόσο έντονα καταθλιπτική εποχή που τελικά το να σκέφτεσαι και να συζητάς για το πως μπορείς "να είσαι ευτυχισμένος", τείνει να γίνει αιρετικό.

Σε κάθε περίπτωση με όλα όσα συντελούνται σε καθημερινή βάση και με καταιγιστικό ρυθμό πλέον στη χώρα μας, αντί για ώθηση προς το όνειρο, μένεις κολλημένος στο πάτο. Παρασέρνεσαι. Όλα τα γνήσια σημαντικά χάνουν την αξία τους, γιατί τα ασήμαντα καταλαμβάνουν τη θέση τους. Χρειάζεται άμεσα επαναπροσδιορισμός σε κάθε τομέα...Λίγες μόνο, απλές σκέψεις...

Καλή εβδομάδα σε όλους!

8 Ιουλίου 2011

Οριστικά ελεύθερη η αυτοδιαχειριζόμενη κοινοτητα Christiania


Σε συμφωνία κατέληξαν οι κάτοικοι της αυτοδιαχειριζόμενης κοινότητας Κριστιάνια στην Κοπεγχάγη με την κυβέρνηση της Δανίας. Οι δύο πλευρές βρίσκονταν σε διαμάχη τα τελευταία οχτώ χρόνια, καθώς η κυβέρνηση επιχειρούσε την κατάλυση της κατάληψης στην περιοχή. Την Τρίτη 21 Ιουνίου, πάντως, η υπόθεση έληξε με συμβιβασμό, καθώς οι κάτοικοι ανέλαβαν να αγοράσουν την έκταση από το κράτος.

Η Κριστιάνια είναι μια κοινότητα χωρίς κυβέρνηση, αυτοδιαχειριζόμενη που έχει «επιβιώσει» πολλά χρόνια ως κοινωνικό πείραμα. Η ιστορία της ξεκινάει το 1970 όταν μια ομάδα νεαρών πολιτών κατέλαβε την έκταση των 34 στρεμμάτων που τότε ήταν μια αχρησιμοποίητη ναυτική βάση του 18ου αιώνα, διεκδικώντας έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής. Μετά από ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «Hovedbladet» που έδινε ιδέες για την αξιοποίηση του χώρου πολλοί πολίτες αποφάσισαν να ζήσουν στην Κριστιάνια.


Η δανική κυβέρνηση αντέδρασε στο εγχείρημα αυτό των πολιτών με αποτέλεσμα κάθε τόσο αστυνομικές δυνάμεις να επιχειρούν την απομάκρυνση του κόσμου από την περιοχή χωρίς όμως να καταφέρουν τη διάλυση της κοινότητας. Το 1972 μάλιστα το θέμα έφτασε στο Κοινοβούλιο με αποτέλεσμα ένα χρόνο μετά η Κριστιάνια να προβεί σε συμφωνία με την κυβέρνηση πληρωμής του νερού και του ρεύματος της περιοχής έναντι αναγνώρισής της κοινότητας ως ένα «κοινωνικό πείραμα».

Η Κριστιάνια είναι χωρισμένη σε δέκα μικρότερες αυτόνομες περιοχές με ομάδες υπεύθυνες για την καθαριότητα, τα πολιτιστικά δρώμενα, τη σίτηση κ.α. Όλες οι περιοχές συμμετέχουν στην Κοινή Συνέλευση «Common Meeting». Η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ παρουσίαζαν μια αντίθετη εικόνα ενός χαώδους τόπου βίας και εγκληματικότητας. Η αλλαγή της κυβέρνησης το 1982 από σοσιαλδημοκρατική σε φιλελεύθερη δεξιά αύξησε επίσης την πίεση για διάλυση της Κριστιάνια. Ένα φυλλάδιο που κυκλοφόρησε αργότερα από την κοινότητα πληροφορούσε τον κόσμο για την πραγματική κατάσταση μιας ειρηνικής κοινότητας που στηρίζεται στην αυτοδιαχείριση και την οικολογία.

Οι αρχές πάτησαν στην ελεύθερη διακίνηση μαριχουάνας στην κοινότητα προκειμένου να εφαρμόσουν κατασταλτικά μέτρα. Πολλές φορές προέβαιναν σε διακοπή νερού και ρεύματος ή παρεμπόδιση τροφίμων. Το 1992, 70 αστυνομικοί παρακολουθούσαν νυχθημερόν την περιοχή για διάστημα 18 μηνών. Μέσα σ’αυτό το διάστημα η αστυνομία προέβη σε χρήση χημικών, δακρυγόνων και σωματικών ερευνών σε ανυποψίαστους πολίτες με αποτέλεσμα απάντηση από οδοφράγματα που στήθηκαν στην Prinsessegade. Η Κριστιάνα με αφορμή τα γεγονότα, οργάνωσε μια «Εβδομάδα δράσης» με πολιτιστικές εκδηλώσεις ενάντια στη βία.

Οι αρχές, από το 2004, άρχισαν να πιέζουν περισσότερο την κοινότητα αποσκοπώντας στην διάλυσή της. Μίλησαν ακόμη και για κατεδάφιση των κτισμάτων των κατοίκων της περιοχής. Δύο χρόνια αργότερα το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε την εγκατάλειψη της περιοχής από τους κατοίκους της Κριστιάνια καθώς σύμφωνα με την απόφαση μόνο η πολιτεία έχει δικαίωμα χρήσης του χώρου.

Η υπόθεση φαίνεται να λήγει μετά από οκτώ χρόνια σκληρών διαπραγματεύσεων μετά την πρόταση του Υπουργού Οικονομικών της Δανίας. Η «ελεύθερη πολιτεία» της Κριστιάνια σε μια προσπάθεια να διασώσει ο,τι έχει «χτίσει» μέχρι τώρα, προέβη τελικά σε συμφωνία με την συντηρητική κυβέρνηση της Δανίας να αγοράσει την περιοχή «της».

Συντηρητικά ΜΜΕ όπως η εφημερίδα «Berlingske» ισχυρίζεται πως η καταστροφή της Κριστιάνια είναι το σωστότερο που μπορεί να κάνει το κράτος δικαίου και πως «η αστυνομία επιτέλους θα μπορέσει να κάνει τη δουλειά της». Παρά την κακεντρεχή κριτική διαφόρων μέσων η «ελεύθερη πολιτεία» που απέδειξε πως μια αυτοδιαχειριζόμενη κοινωνία μπορεί να υπάρξει θα συνεχίσει να υπάρχει έστω και υπό τον όρο αγοράς της έκτασής της.



7 Ιουλίου 2011

Παίζουμε Οικολογικά !



77 καλλιτέχνες, 40 διαφορετικά σημεία της Αττικής και ένα αριστούργημα της ελληνικής λογοτεχνίας ("Ερωτόκριτος", ποίηση Βιτσέντζου Κορνάρου), συνθέτουν τον καμβά της δράσης και της δημιουργίας του «εναλλακτικού» video : «Παίζουμε Οικολογικά -- Ζούμε Λογικά -- Ενεργούμε Ομαδικά»! 

4 Ιουλίου 2011

Έτσι ισχυρίζεται ο Περέιρα, Antonio Tabucchi


Κυριακή μεσημέρι σε ακρογιαλιά της Αττικής. Βουτιές, εναλλασσόμενες με το αγνάντεμα από την ακτή.  Στα χέρια ένα βιβλίο του Antonio Tabucchi , με κρατά συνεχώς σε εγρήγορση, καθώς δε μπορώ να το αφήσω από τα χέρια μου... Λίγη άμμο πάνω στις σελίδες, με το σιγανό αεράκι να φυσσά και να βοηθάει διακριτικά στο γύρισμα τους...

Το "Έτσι ισχυρίζεται ο Περέιρα" κυκλοφόρησε το 1994 (στην Ελλάδα το 1997), πρόσφατα επανακυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα (2010), αποτέλεσε μεγάλη εκδοτική επιτυχία, μεταφέρθηκε στο σινεμά (με πρωταγωνιστή τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, ο οποίος δήλωσε ότι ο Περέιρα είναι ο καλύτερος ρόλος της ζωής του) και τιμήθηκε με βραβεία, μεταξύ των οποίων με το Ευρωπαϊκό Αριστείο Γραμμάτων (1997). 

Η ιστορία εξελίσσεται στην Λισαβόνα του 1938. Στο φόντο της κυριαρχεί η καταπιεστική δικτατορία του Σαλαζάρ, η θύελλα του επερχόμενου ισπανικού εμφυλίου, ο ιταλικός φασισμός στο βάθος και ο παγκόσμιος πόλεμος που έρχεται. Ο Περέιρα είναι ένας πρώην δημοσιογράφος του αστυνομικού ρεπορτάζ, αλλά πλέον ασχολείται με το πολιτιστικό ρεπορτάζ, καθώς του έχουν εμπιστευτεί την πολιτιστική σελίδα μιας μέτριας απογευματινής εφημερίδας, της Λισμπόα. Ο μοναχικός ήρωας του Ταμπούκι καταναλώνει τεράστιες ποσότητες λεμονάδας, είναι υπέρβαρος, καρδιoπαθής και ζει αδιαφορώντας για το πολιτικό σκηνικό της εποχής του.

Ο Περέιρα έχει μια θανατερή αντίληψη της κουλτούρας: αγαπά τα νεκρώσιμα εγκώμια των συγγραφέων που αποβιώνουν, τη λογοτεχνία του παρελθόντος, τις γραμμένες από πριν νεκρολογίες. Στο πρόσωπο του Μοντέιρο Ρόσσι, ενός νεαρού ιταλικής καταγωγής, και της αρραβωνιαστικιάς του Μάρτα, βρίσκει δύο παράξενους όσο και αταίριαστους συνεργάτες. Μια συνεργασία που θα οδηγήσει στην ανατροπή της ζωής του ηλικειωμένου δημοσιογράφου, σε μια έντονη εσωτερική επίπονη συνειδητοποίηση.

Mε αυτές τις σελίδες έντονου πολιτικού και ανθρωπιστικού ύφους, με αυτή τη σπαρακτική φιγούρα του πρωταγωνιστή που θα παραμείνει αναλλοίωτη στη μνήμη του αναγνώστη, ο Ταμπούκι μας χάρισε ένα μεγάλο μυθιστόρημα για τη λογική του παρελθόντος μας, η οποία μπορεί να εξηγεί τέλεια και τη λογική του αβέβαιου παρόντος μας.
Antonio Tabucchi

Το βιβλίο ξετιλύγεται με τη μορφή αφήγησης. Σε ποιoν και κάτω από ποιες συνθήκες διηγείται ο Περέιρα τον πιο κρίσιμο μήνα της ζωής του, τον μοιραίο εκείνο Αύγουστο του 1938; Απάντηση σ' αυτό το ερώτημα δε θα δωθεί στις σελίδες του βιβλίου ποτέ. Ο Ταμπούκι αφήνει τον αναγνώστη να κάνει τις δικές του υποθέσεις. Ο Περέιρα όμως είναι ένας εξαίσιος μάρτυρας που δίνει τη δική του προσωπική μαρτυρία γι' αυτή την κρίσιμη στιγμή της ζωής του, αλλά και της ιστορίας της Ευρώπης. Ζώντας ο ίδιος στην προβληματική καθημερινότητα μιας Πορτογαλίας που ζει κάτω από τη δικτατορία του Σαλαζάρ, ενώ παραδίπλα του μαίνεται ο ισπανικός εμφύλιος και κυοφορείται ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Σταδιακά, ο Περέιρα θα συνειδητοποιήσει τα κενά της ζωής του και θα κάνει τη δική του προσωπική επανάσταση.

Ο Ταμπούκι προτιμά τον άνθρωπο που αμφιβάλλει, ακούει, εξελίσσεται από τους ανθρώπους που επιβάλλουν τις ιδέες και τα πιστεύω τους. Άλλωστε το σύμπαν βρίθει από ανθρώπους δίχως φόβο, σίγουρους για τον εαυτό τους, το δίκιο και τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο. Τον 20ό αιώνα γνωρίσαμε αρκετούς ανθρώπους απολυταρχικών πεποιθήσεων, για να ξέρουμε ότι προκαλούν μονάχα καταστροφές. Ο Περέιρα επηρεάζεται από τη γνωριμία του με δυο νέους παθιασμένους αντιστασιακούς και τελικά αναθεωρεί όλες τις απόψεις του για τη ζωή. Ο αναγνώστης παρακολουθεί την επανάσταση που γεννιέται αργά, αλλά σταθερά στον Περέιρα. Ένα θαυμάσιο βιβλίο που αξίζει να υπάρχει στη βιβλιοθήκη σας.


Έτσι ισχυρίζεται ο Περέιρα, Antonio Tabucchi

Εκδόσεις Άγρα
Μετάφραση: Ανταίος Χρυσοστομίδης

1 Ιουλίου 2011

συν +

Και όμως παρόλα τα χημικά, σήμερα το Σύνταγμα
είχε πάρα πολύ κόσμο.. Είναι ένα Συν αυτό...




















 ...μετά τα χτεσινά, σήμερα όλοι οι δρόμοι οδηγούσαν στο Σύνταγμα..Στις φωτο μερικά στιγμιότυπα από σήμερα. Ο κόσμος αρκετός, με πάθος και μεγαλύτερη ενότητα. Σκέφτηκα ότι στη λαική συνέλευση επικρατούσε ακριβώς το αντίθετο από ότι εχτές στη βουλή. Ο κόσμος γεμάτος προβληματισμό και ιδέες. Στην τελευταία φωτό ένας πιτσιρικάς που έκανε πατίνι μπροστά από τη Βουλή. Σκέφτηκα την αντίθεση με εχτές, όπου εκεί ακριβώς υπήρχε μίσος και βία.  Θέλει αγώνα για να υπάρξει δημοκρατία, αλληλεγγύη και ενότητα με τον συν-άνθρωπο... Ίσως αυτές οι αξίες, σήμερα να είναι οι πλέον δύσκολες.

27 Ιουνίου 2011

Φεστιβάλ Ρεματιάς 2011




Μία όαση πολιτισμού με πληθώρα μουσικών και θεατρικών παραστάσεων στο Φεστιβάλ Ρεματιάς 2011!

Το φεστιβάλ Ρεματιάς για ακόμα μία χρονιά υποδέχεται στο καταπράσινο Ευριπίδειο θέατρο Χαλανδρίου και για ένα μήνα - από την Τρίτη 28 Ιουνίου έως και την Τετάρτη 27 Ιουλίου - από κορυφαίους δημιουργούς της εγχώριας και διεθνούς μουσικής σκηνής, μέχρι έλληνες ανερχόμενους μουσικούς, αλλά και πληθώρα θεατρικών παραστάσεων, για μικρούς και μεγάλους.

Ένα πολιτιστικό γεγονός που φέτος εκτείνεται από τη τζαζ και τη λάτιν έως την ροκ και την ποπ, και από κλασσικά θεατρικά έργα μέχρι πρωτότυπες μουσικό - θεατρικές παραστάσεις, σε έναν χώρο όπου η βλάστηση και το φυσικό κάλλος βρίσκονται σε προτεραιότητα προσφέροντας μία όαση δροσιάς και πολιτισμού ταυτόχρονα.


ΜΟΥΣΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Τρίτη 28 Ιουνίου
Anibal Velasquez y Los Locos del Swing - Α’ Παρουσίαση στην Ελλάδα

Δευτέρα 4 Ιουλίου
Voyage jazz Group - «Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΤΖΑΖ ΣΕ 80 ΛΕΠΤΑ»
Μουσική παράσταση για μικρούς και μεγάλους
Παρασκευή 8 Ιουλίου
Παύλος Παυλίδης & the B-Movies

Δευτέρα 11 Ιουλίου
Δημήτρης Βασιλάκης & Juliet Kelly - “Delicious Chemistry Across The Universe”
Α’ Παρουσίαση στην Αθήνα - Υπό την αιγίδα του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου Χαλανδρίου

Τετάρτη 13 Ιουλίου
Λουκιανός Κηλαηδόνης

Πέμπτη 14 Ιουλίου
Φοίβος Δεληβοριάς
+ BABY GURU

Παρασκευή 15 Ιουλίου
Leon + Μαριέττα Φαφούτη

Τετάρτη 20 Ιουλίου
Μίμης Πλέσσας & Fide Köksal
Bridges : Τραγούδια του Αιγαίου και του Βοσπόρου

Κυριακή 24 Ιουλίου
ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Είσοδος Ελεύθερη

Δευτέρα 25 Ιουλίου
Lamia Bedioui – Εύα Ψυλλάκη
“Aroma Mediterraneo”
Υπό την αιγίδα του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου Χαλανδρίου

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Πέμπτη 30 Ιουνίου
“Παραμύθι Χωρίς Όνομα” - Παιδική Σκηνή ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Τρίτη 5 Ιουλίου
“Η Κατσαρίδα” - Θέατρο Νέου Κόσμου

Τετάρτη 6 Ιουλίου
“Μαράν Αθά” - Θέατρο Μεταξουργείο

Τρίτη 19 Ιουλίου
“Μελτεμάκι” / Παντελής Χόρν - Θεσσαλικό Θέατρο
Α’ Παρουσίαση στην Αθήνα


Τρίτη 26 & Τετάρτη 27 Ιουλίου
“Αμλετ” / Σαίξπηρ σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά

Γενική είσοδος: 15,00€
Παιδική παραστάση: 12,00€ για παιδιά και 15,00€ για τους συνοδούς


Προπώληση Εισιτηρίων

Στα Βιβλιοπωλεία:

«Μικρός Κοραής» Ανδρ. Παπανδρέου 6, Χαλάνδρι, τηλ. 210 6820989
«Ευριπίδης» Ανδρ. Παπανδρέου 11, Χαλάνδρι, 210 6800644

Στο ταμείο του Ευριπίδειου Θεάτρου Ρεματιάς

Τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων στο 13855
Ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr/tickets

More : http://festivalrematias.gr/program.php
Related Posts with Thumbnails