13 Ιουλίου 2011

βασιλικά ανάκτορα στο Τατόι

Η ιδέα για βόλτα στα ανάκτορα της πρώην βασιλικής οικογένειας στο Τατόι προτάθηκε από ένα φίλο. Αν και είχα ακούσει για το Δάσος Αναψυχής Τατοΐου, δεν το είχα επισκεφτεί ξανά. Πραγματικά κρίμα, καθώς πρόκειται για ένα μοναδικό αμάλγαμα Φύσης, πολιτισμού και ιστορίας.

Τα πρώην βασιλικά ανάκτορα βρίσκονται μόλις 25 χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας. Η περιοχή έχει μαγευτική ομορφιά και σε κερδίζει από τα πρώτα δευτερόλεπτα! Εντούτοις το Τατόι παραμένει σχεδόν άγνωστο στους κατοίκους της πρωτεύουσας και εντελώς αναξιοποίητο από την πολιτεία.

Περνώντας την είσοδο, περπατώντας μέσω μιας διαδρομής ανάμεσα από ψηλά κυπαρίσσια, πλατάνια και βελανιδιές, φτάνουμε στο σημαντικότερο ιστορικό μνημείο της περιοχής του Δρυμού, στο παλάτι (μαζί με τα βοηθητικά κτίρια) της τέως βασιλικής οικογένειας στο Τατόι.
...Περιφραγμένα, με παραθυρόφυλλα σφραγισμένα, αντανακλώντας μια αίγλη ενός απώτερου παρελθόντος. Παρόλο που ο θεσμός της βασιλείας με αφήνει παγερά αδιάφορη, η ματιά περιηγήθηκε στο παρελθόν αυτού του τόπου. Έπλασε σενάρια, σύγκρινε, προβληματίστηκε, απόρησε, ταξίδεψε στιγμιαία, σιωπηλά στις ψυχές, στις ικεσίες και στις ανθρώπινες νουθεσίες...
...Ακριβώς έξω από την κεντρική πόρτα του ανακτόρου, αντικρίσαμε κουλουριασμένο το μόνιμο φύλακα του, ένα αρκετά φιλικό σκυλάκι. Πιστός φρουρός του ακατοίκητου πλέον παλατιού. Ευτυχώς είχε παρέα ένα άλλο σκυλί. Αυτά τα δύο πλάσματα είναι τα μόνα που "περιφέρονται" πλέον στο ανάκτορο.
Εδώ αξίζει μια μικρή ιστορική αναφορά..

«Ο Βασιλεύς των Ελλήνων Γεώργιος Α, καθ' ο Βόρειος, αγαπούσε το μεγάλο υψόμετρο και το 1871 άρχισε να αγοράζει τεμάχια του κτήματος, για να δημιουργήσει εκεί την οικία του. Από το 1880 η Βασιλική Οικογένεια μετέφερε τη θερινή διαμονή της στην οικία της οικογένειας Σούτσου (τα τρία οθωμανικά τσιφλίκια Τατόι, Μαχούνια και Λιόπεσι, συνενώθηκαν το 1835 στα χέρια του Σκαρλάτου Σούτζου και επί δεκαετίες κατόπιν υπήρξαν κρησφύγετα ληστών), αφού επέφεραν σ'αυτή μερικές διαρρυθμίσεις.

Την ίδια χρονολογία, κοντά στο παλαιό κτίριο της οικογένειας Σούτσου, άρχισε να οικοδομείται ένα καινούργιο κτίριο, για να χρησιμεύσει ως κατοικία της Βασιλικής Οικογένειας. Θεμελιώθηκε το 1886 και αποπερατώθηκε η ανοικοδόμηση του το 1888. Ο αρχιτεκτονικός ρυθμός της Βασιλικής κατοικίας του Τατοΐου είναι σχεδόν ίδιος με ένα οίκημα που βρίσκεται στο Φιλανδικό κόλπο, πλησίον του Πήτερχοφ.
Ο ρυθμός του οικήματος είναι Αγγλικός.  Τα σχέδια των Ανακτόρων οφείλονται στον αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ και είναι σύμφωνα με τα σχέδια και τις υποδείξεις της Βασίλισσας 'Oλγας.  Κοντά στο οικοδομικό συγκρότημα προστέθηκαν αργότερα μια κατοικία για την οικογένεια του Διαδόχου και ένα μικρότερο κτίριο του υπηρετικού προσωπικού των Ανακτόρων.
Έτσι το Τατόι μετεβλήθη σε βασιλική περιοχή, στην οποία διέμεναν οι Βασιλείς όχι μόνο το καλοκαίρι, αλλά κατά περιόδους και το χειμώνα. Από το τέλος του 1948 εγκαθίσταται στην έπαυλη μονίμως η βασιλική οικογένεια, που θα την κατοικήσει αδιαλείπτως ως το πρωί του αντικινήματος κατά της Χούντας, στις 13 Δεκεμβρίου 1967. Η Βασιλική ιδιοκτησία βρίσκεται σε υψόμετρο 500 μέτρων.

Στα έργα αυτά, πρωτοπόρα στην Ελλάδα της εποχής, προΐσταται ο Λουδοβίκος Μύντερ (1873-1892), Δανός δασολόγος και φιλέλληνας, καθώς και, στη συνέχεια, ο διάδοχός του στη διεύθυνση του κτήματος Όθων Βάισμαν (1893-1914). (...) Το πρώτο σπίτι που περατώθηκε το 1874 ήταν ένα απλό διώροφο σπίτι ελληνοελβετικού ρυθμού, με δίρρικτη στέγη, το οποίο παραδόξως προοριζόταν όχι ως ανάκτορο αλλά ως βασιλικός ξενώνας, χρήση για την οποία ουδέποτε διατέθηκε.

Πάνω από το ήδη χαραγμένο περιβόλι, για το οποίο επελέγησαν φυτά από όλη τη Μεσόγειο, άρχισε να οικοδομείται από τον αρχιτέκτονα Σάββα Μπούκη, το 1884, το καθ' αυτό ανάκτορο, μιμούμενο μια έπαυλη του συγκροτήματος των ανακτόρων του Πέτερχοφ, στην Αγία Πετρούπολη, που ανήκε στον τσάρο Αλέξανδρο Β΄, θείο της βασίλισσας Όλγας».
..Κατεβαίνοντας μια μεγάλη μαρμάρινη σκάλα, σκεπασμένη από πράσινο..
...αντικρίζουμε μια τεράστια αυλή...
Δεξιά και αριστερά της σκάλας μεγάλες γλάστρες από λευκό μάρμαρο με σύμβολα. Κάποτε θα υπήρξαν γεμάτες λουλούδια, σήμερα στέκουν εγκαταλειμμένες.
Σε ένα σκιερό από την άγρια βλάστηση σημείο, αντικρίσαμε μια μεγάλη μαρμάρινη μπανιέρα που προφανώς αποτελούσε χώρο λουτροθεραπείας.
 Μια μαρμάρινη λεοντοκεφαλή πρέπει να ήταν το σιντριβάνι που ανάβλυζε το νερό.

Φύλλα από πλατάνια την σκεπάζουν. Μπροστά της μια άδεια πισίνα.
...Εγκαταλειμμένη και με γκράφιτι στο εσωτερικό της.. (αυτό δε με χάλασε καθόλου..τώρα με τη βοήθεια της τεχνολογίας, έχει στη μια πλευρά ...ψηφιακά και τη διεύθυνση του blog.. :})
Στάση για ξεκούραση, δίπλα στην πισίνα. Επιστροφή με το βλέμμα προς τα πίσω. Αντικρίζοντας το ανάκτορο. Μια ολόκληρη ιστορία διεκδίκησης κρύβει στο παρελθόν του, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ . Απλά μόνο ας αναφερθεί το τέλος των διεκδικήσεων, όταν το 1994 επαναφέρεται η απαλλοτρίωση του 1973 και η έκταση επανέρχεται στο δημόσιο.
 Μετά από αυτή τη ρύθμιση έγιναν προσφυγές για την αντισυνταγματικότητα του νόμου από τους πρώην ιδιοκτήτες και η υπόθεση έληξε το 2002 μετά από σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Με βάση την απόφαση αυτή καταβλήθηκε τίμημα στους τέως βασιλείς για το σύνολο της περιουσίας τους στην Ελλάδα (4.000.000.000 δρχ.) και το Τατόι έγινε Δημόσιο Κτήμα.

Η μη επίλυση για χρόνια του ιδιοκτησιακού θέματος της όλης «βασιλικής περιουσίας» όχι μόνο δεν επέτρεψε την ανάδειξη του τόπου, αλλά συνετέλεσε στη σημαντική φθορά του. Το κράτος δαπάνησε τελικά ένα απίστευτα υψηλό ποσό για να την αποκτήσει, αλλά δε μπόρεσε να την αξιοποιήσει. Θα μπορούσε η περιοχή να αποτελέσει πόλο έλξης ανθρώπων που θα ήθελαν να συνδυάσουν τη βόλτα τους στη Φύση με πολιτιστικές δραστηριότητες...
Στο συγκρότημα των ανακτόρων του Τατοΐου
περιλαμβάνονται αρκετά βοηθητικά κτίρια,
όπως κατοικίες προσωπικού, φυλάκια, αποθήκες, 
ξυλουργεία, ιπποστάσια, κτηνοτροφικές μονάδες κα., 
τα οποία σήμερα έχουν σχεδόν ερειπωθεί και ορισμένα καταστραφεί ολοσχερώς.
Στο λόφο του Παλαιόκαστρου, στον περίβολο του ναού της Αναστάσεως, που έχει ανεγερθεί εκεί, βρίσκεται και το κοιμητήριο των Βασιλέων και Πριγκίπων.
...Οι τάφοι βρίσκονται διάσπαρτοι...
να μας υπενθυμίζουν πως ο θάνατος εξισώνει όλους τους ανθρώπους...
Όλοι είμαστε ίσοι και πρέπει να γνωρίζουμε το ίδιο σεβασμό ανεξαρτήτως καταγωγής και τάξεως.
Εδώ κάθε ένας τάφος αποτελεί ένα ανοικτό βιβλίο, που σε ταξιδεύει στα πρώτα βήματα της νεοελληνικής πολιτικής ιστορίας.  Παρακάτω ένα μαυσωλείο, που φιλοξενεί 3 μνήματα...

Αυτή η εικόνα των τάφων, ας μας υπενθυμίσει πως οι βασιλιάδες (πρίγκιπες κλπ) είναι απλοί, κοινοί άνθρωποι και για κανένα λόγο δεν πρέπει να αξίζουν περισσότερα προνόμια, σεβασμό από τους υπόλοιπους ανθρώπους.  Κάτι δηλαδή που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το θεσμό της βασιλείας.
...Αυτό το σημείο είναι σαν σκηνή από το "μικρό σπίτι στο λιβάδι". :)
...περιμετρικά υπάρχουν διάφορα κτίσματα...
...σαν να ξεπροβάλλουν από άλλο "χρόνο"...
...εντελώς υποταγμένα...
...γοητευτικά και μέσα στην εγκατάλειψη τους...
...σαν να σε προκαλούν για να τα γνωρίσεις...
αποθήκες με αυτοκίνητα,
ότι έχει γλυτώσει από το πλιάτσικο.
Ένα φυσικό τοπίο με οργιώδη βλάστηση και πλούσια πανίδα, βασιλικά ανάκτορα μοναδικής αρχιτεκτονικής, εργατόσπιτα, βοηθητικά κτίρια, πέτρινες εκκλησίες, αντικείμενα οικιακής χρήσης, μηχανήματα και τεχνολογίες προηγούμενων αιώνων...
Τα ανάκτορα είναι ανοικτά για όλο τον κόσμο, δίχως είσοδο και αποτελούν μια τέλεια πρόταση για ποδηλατάδα, πικ νικ και για να παίξουν τα μικρά παιδιά στη φύση. Η απόστασή από την Αθήνα είναι ελάχιστη και το περιβάλλον πραγματικά ιδεώδες.

Υγ Θα υπάρξει και άλλο post με φωτογραφίες από τη φύση της περιοχής.

Links : parnitha-np.gr
καθημερινή
mototraveldest

11 Ιουλίου 2011

Be Happy



Ζούμε σε μια τόσο έντονα καταθλιπτική εποχή που τελικά το να σκέφτεσαι και να συζητάς για το πως μπορείς "να είσαι ευτυχισμένος", τείνει να γίνει αιρετικό.

Σε κάθε περίπτωση με όλα όσα συντελούνται σε καθημερινή βάση και με καταιγιστικό ρυθμό πλέον στη χώρα μας, αντί για ώθηση προς το όνειρο, μένεις κολλημένος στο πάτο. Παρασέρνεσαι. Όλα τα γνήσια σημαντικά χάνουν την αξία τους, γιατί τα ασήμαντα καταλαμβάνουν τη θέση τους. Χρειάζεται άμεσα επαναπροσδιορισμός σε κάθε τομέα...Λίγες μόνο, απλές σκέψεις...

Καλή εβδομάδα σε όλους!

8 Ιουλίου 2011

Οριστικά ελεύθερη η αυτοδιαχειριζόμενη κοινοτητα Christiania


Σε συμφωνία κατέληξαν οι κάτοικοι της αυτοδιαχειριζόμενης κοινότητας Κριστιάνια στην Κοπεγχάγη με την κυβέρνηση της Δανίας. Οι δύο πλευρές βρίσκονταν σε διαμάχη τα τελευταία οχτώ χρόνια, καθώς η κυβέρνηση επιχειρούσε την κατάλυση της κατάληψης στην περιοχή. Την Τρίτη 21 Ιουνίου, πάντως, η υπόθεση έληξε με συμβιβασμό, καθώς οι κάτοικοι ανέλαβαν να αγοράσουν την έκταση από το κράτος.

Η Κριστιάνια είναι μια κοινότητα χωρίς κυβέρνηση, αυτοδιαχειριζόμενη που έχει «επιβιώσει» πολλά χρόνια ως κοινωνικό πείραμα. Η ιστορία της ξεκινάει το 1970 όταν μια ομάδα νεαρών πολιτών κατέλαβε την έκταση των 34 στρεμμάτων που τότε ήταν μια αχρησιμοποίητη ναυτική βάση του 18ου αιώνα, διεκδικώντας έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής. Μετά από ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «Hovedbladet» που έδινε ιδέες για την αξιοποίηση του χώρου πολλοί πολίτες αποφάσισαν να ζήσουν στην Κριστιάνια.


Η δανική κυβέρνηση αντέδρασε στο εγχείρημα αυτό των πολιτών με αποτέλεσμα κάθε τόσο αστυνομικές δυνάμεις να επιχειρούν την απομάκρυνση του κόσμου από την περιοχή χωρίς όμως να καταφέρουν τη διάλυση της κοινότητας. Το 1972 μάλιστα το θέμα έφτασε στο Κοινοβούλιο με αποτέλεσμα ένα χρόνο μετά η Κριστιάνια να προβεί σε συμφωνία με την κυβέρνηση πληρωμής του νερού και του ρεύματος της περιοχής έναντι αναγνώρισής της κοινότητας ως ένα «κοινωνικό πείραμα».

Η Κριστιάνια είναι χωρισμένη σε δέκα μικρότερες αυτόνομες περιοχές με ομάδες υπεύθυνες για την καθαριότητα, τα πολιτιστικά δρώμενα, τη σίτηση κ.α. Όλες οι περιοχές συμμετέχουν στην Κοινή Συνέλευση «Common Meeting». Η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ παρουσίαζαν μια αντίθετη εικόνα ενός χαώδους τόπου βίας και εγκληματικότητας. Η αλλαγή της κυβέρνησης το 1982 από σοσιαλδημοκρατική σε φιλελεύθερη δεξιά αύξησε επίσης την πίεση για διάλυση της Κριστιάνια. Ένα φυλλάδιο που κυκλοφόρησε αργότερα από την κοινότητα πληροφορούσε τον κόσμο για την πραγματική κατάσταση μιας ειρηνικής κοινότητας που στηρίζεται στην αυτοδιαχείριση και την οικολογία.

Οι αρχές πάτησαν στην ελεύθερη διακίνηση μαριχουάνας στην κοινότητα προκειμένου να εφαρμόσουν κατασταλτικά μέτρα. Πολλές φορές προέβαιναν σε διακοπή νερού και ρεύματος ή παρεμπόδιση τροφίμων. Το 1992, 70 αστυνομικοί παρακολουθούσαν νυχθημερόν την περιοχή για διάστημα 18 μηνών. Μέσα σ’αυτό το διάστημα η αστυνομία προέβη σε χρήση χημικών, δακρυγόνων και σωματικών ερευνών σε ανυποψίαστους πολίτες με αποτέλεσμα απάντηση από οδοφράγματα που στήθηκαν στην Prinsessegade. Η Κριστιάνα με αφορμή τα γεγονότα, οργάνωσε μια «Εβδομάδα δράσης» με πολιτιστικές εκδηλώσεις ενάντια στη βία.

Οι αρχές, από το 2004, άρχισαν να πιέζουν περισσότερο την κοινότητα αποσκοπώντας στην διάλυσή της. Μίλησαν ακόμη και για κατεδάφιση των κτισμάτων των κατοίκων της περιοχής. Δύο χρόνια αργότερα το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε την εγκατάλειψη της περιοχής από τους κατοίκους της Κριστιάνια καθώς σύμφωνα με την απόφαση μόνο η πολιτεία έχει δικαίωμα χρήσης του χώρου.

Η υπόθεση φαίνεται να λήγει μετά από οκτώ χρόνια σκληρών διαπραγματεύσεων μετά την πρόταση του Υπουργού Οικονομικών της Δανίας. Η «ελεύθερη πολιτεία» της Κριστιάνια σε μια προσπάθεια να διασώσει ο,τι έχει «χτίσει» μέχρι τώρα, προέβη τελικά σε συμφωνία με την συντηρητική κυβέρνηση της Δανίας να αγοράσει την περιοχή «της».

Συντηρητικά ΜΜΕ όπως η εφημερίδα «Berlingske» ισχυρίζεται πως η καταστροφή της Κριστιάνια είναι το σωστότερο που μπορεί να κάνει το κράτος δικαίου και πως «η αστυνομία επιτέλους θα μπορέσει να κάνει τη δουλειά της». Παρά την κακεντρεχή κριτική διαφόρων μέσων η «ελεύθερη πολιτεία» που απέδειξε πως μια αυτοδιαχειριζόμενη κοινωνία μπορεί να υπάρξει θα συνεχίσει να υπάρχει έστω και υπό τον όρο αγοράς της έκτασής της.



7 Ιουλίου 2011

Παίζουμε Οικολογικά !



77 καλλιτέχνες, 40 διαφορετικά σημεία της Αττικής και ένα αριστούργημα της ελληνικής λογοτεχνίας ("Ερωτόκριτος", ποίηση Βιτσέντζου Κορνάρου), συνθέτουν τον καμβά της δράσης και της δημιουργίας του «εναλλακτικού» video : «Παίζουμε Οικολογικά -- Ζούμε Λογικά -- Ενεργούμε Ομαδικά»! 

4 Ιουλίου 2011

Έτσι ισχυρίζεται ο Περέιρα, Antonio Tabucchi


Κυριακή μεσημέρι σε ακρογιαλιά της Αττικής. Βουτιές, εναλλασσόμενες με το αγνάντεμα από την ακτή.  Στα χέρια ένα βιβλίο του Antonio Tabucchi , με κρατά συνεχώς σε εγρήγορση, καθώς δε μπορώ να το αφήσω από τα χέρια μου... Λίγη άμμο πάνω στις σελίδες, με το σιγανό αεράκι να φυσσά και να βοηθάει διακριτικά στο γύρισμα τους...

Το "Έτσι ισχυρίζεται ο Περέιρα" κυκλοφόρησε το 1994 (στην Ελλάδα το 1997), πρόσφατα επανακυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα (2010), αποτέλεσε μεγάλη εκδοτική επιτυχία, μεταφέρθηκε στο σινεμά (με πρωταγωνιστή τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, ο οποίος δήλωσε ότι ο Περέιρα είναι ο καλύτερος ρόλος της ζωής του) και τιμήθηκε με βραβεία, μεταξύ των οποίων με το Ευρωπαϊκό Αριστείο Γραμμάτων (1997). 

Η ιστορία εξελίσσεται στην Λισαβόνα του 1938. Στο φόντο της κυριαρχεί η καταπιεστική δικτατορία του Σαλαζάρ, η θύελλα του επερχόμενου ισπανικού εμφυλίου, ο ιταλικός φασισμός στο βάθος και ο παγκόσμιος πόλεμος που έρχεται. Ο Περέιρα είναι ένας πρώην δημοσιογράφος του αστυνομικού ρεπορτάζ, αλλά πλέον ασχολείται με το πολιτιστικό ρεπορτάζ, καθώς του έχουν εμπιστευτεί την πολιτιστική σελίδα μιας μέτριας απογευματινής εφημερίδας, της Λισμπόα. Ο μοναχικός ήρωας του Ταμπούκι καταναλώνει τεράστιες ποσότητες λεμονάδας, είναι υπέρβαρος, καρδιoπαθής και ζει αδιαφορώντας για το πολιτικό σκηνικό της εποχής του.

Ο Περέιρα έχει μια θανατερή αντίληψη της κουλτούρας: αγαπά τα νεκρώσιμα εγκώμια των συγγραφέων που αποβιώνουν, τη λογοτεχνία του παρελθόντος, τις γραμμένες από πριν νεκρολογίες. Στο πρόσωπο του Μοντέιρο Ρόσσι, ενός νεαρού ιταλικής καταγωγής, και της αρραβωνιαστικιάς του Μάρτα, βρίσκει δύο παράξενους όσο και αταίριαστους συνεργάτες. Μια συνεργασία που θα οδηγήσει στην ανατροπή της ζωής του ηλικειωμένου δημοσιογράφου, σε μια έντονη εσωτερική επίπονη συνειδητοποίηση.

Mε αυτές τις σελίδες έντονου πολιτικού και ανθρωπιστικού ύφους, με αυτή τη σπαρακτική φιγούρα του πρωταγωνιστή που θα παραμείνει αναλλοίωτη στη μνήμη του αναγνώστη, ο Ταμπούκι μας χάρισε ένα μεγάλο μυθιστόρημα για τη λογική του παρελθόντος μας, η οποία μπορεί να εξηγεί τέλεια και τη λογική του αβέβαιου παρόντος μας.
Antonio Tabucchi

Το βιβλίο ξετιλύγεται με τη μορφή αφήγησης. Σε ποιoν και κάτω από ποιες συνθήκες διηγείται ο Περέιρα τον πιο κρίσιμο μήνα της ζωής του, τον μοιραίο εκείνο Αύγουστο του 1938; Απάντηση σ' αυτό το ερώτημα δε θα δωθεί στις σελίδες του βιβλίου ποτέ. Ο Ταμπούκι αφήνει τον αναγνώστη να κάνει τις δικές του υποθέσεις. Ο Περέιρα όμως είναι ένας εξαίσιος μάρτυρας που δίνει τη δική του προσωπική μαρτυρία γι' αυτή την κρίσιμη στιγμή της ζωής του, αλλά και της ιστορίας της Ευρώπης. Ζώντας ο ίδιος στην προβληματική καθημερινότητα μιας Πορτογαλίας που ζει κάτω από τη δικτατορία του Σαλαζάρ, ενώ παραδίπλα του μαίνεται ο ισπανικός εμφύλιος και κυοφορείται ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Σταδιακά, ο Περέιρα θα συνειδητοποιήσει τα κενά της ζωής του και θα κάνει τη δική του προσωπική επανάσταση.

Ο Ταμπούκι προτιμά τον άνθρωπο που αμφιβάλλει, ακούει, εξελίσσεται από τους ανθρώπους που επιβάλλουν τις ιδέες και τα πιστεύω τους. Άλλωστε το σύμπαν βρίθει από ανθρώπους δίχως φόβο, σίγουρους για τον εαυτό τους, το δίκιο και τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο. Τον 20ό αιώνα γνωρίσαμε αρκετούς ανθρώπους απολυταρχικών πεποιθήσεων, για να ξέρουμε ότι προκαλούν μονάχα καταστροφές. Ο Περέιρα επηρεάζεται από τη γνωριμία του με δυο νέους παθιασμένους αντιστασιακούς και τελικά αναθεωρεί όλες τις απόψεις του για τη ζωή. Ο αναγνώστης παρακολουθεί την επανάσταση που γεννιέται αργά, αλλά σταθερά στον Περέιρα. Ένα θαυμάσιο βιβλίο που αξίζει να υπάρχει στη βιβλιοθήκη σας.


Έτσι ισχυρίζεται ο Περέιρα, Antonio Tabucchi

Εκδόσεις Άγρα
Μετάφραση: Ανταίος Χρυσοστομίδης

1 Ιουλίου 2011

συν +

Και όμως παρόλα τα χημικά, σήμερα το Σύνταγμα
είχε πάρα πολύ κόσμο.. Είναι ένα Συν αυτό...




















 ...μετά τα χτεσινά, σήμερα όλοι οι δρόμοι οδηγούσαν στο Σύνταγμα..Στις φωτο μερικά στιγμιότυπα από σήμερα. Ο κόσμος αρκετός, με πάθος και μεγαλύτερη ενότητα. Σκέφτηκα ότι στη λαική συνέλευση επικρατούσε ακριβώς το αντίθετο από ότι εχτές στη βουλή. Ο κόσμος γεμάτος προβληματισμό και ιδέες. Στην τελευταία φωτό ένας πιτσιρικάς που έκανε πατίνι μπροστά από τη Βουλή. Σκέφτηκα την αντίθεση με εχτές, όπου εκεί ακριβώς υπήρχε μίσος και βία.  Θέλει αγώνα για να υπάρξει δημοκρατία, αλληλεγγύη και ενότητα με τον συν-άνθρωπο... Ίσως αυτές οι αξίες, σήμερα να είναι οι πλέον δύσκολες.
Related Posts with Thumbnails