14 Νοεμβρίου 2009

Κλωντ Μονέ

Ο Μονέ σε προσωπογραφία του Ρενουάρ

Ο Κλωντ Μονέ (Claude Oscar Monet) γεννήθηκε στις 14 Νοεμβρίου του 1840 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν εύπορος έμπορος. Σε ηλικία πέντε ετών μετακόμισε με την οικογένειά του στη Χάβρη, η οποία αποτελούσε σημαντικό λιμάνι, στις όχθες του Σηκουάνα.

Καθοριστική υπήρξε η γνωριμία του με το διάσημο στην εποχή του ζωγράφο τοπίων Eugene Boudin, ο οποίος αποτέλεσε έναν από τους πρώτους δασκάλους του και ουσιαστικά τον ενθάρρυνε να ζωγραφίσει την ύπαιθρο.

Το 1859 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι για να σπουδάσει ζωγραφική και ήρθε σε επαφή με έργα σημαντικών ζωγράφων στο Μουσείο του Λούβρου.

Impression, soleil levant, 1872, ελαιογραφία 48 x 63 εκ - Μουσείο Marmottan

Το 1874 συμμετείχε στην πρώτη έκθεση της ομάδας των Ιμπρεσσιονιστών στο Παρίσι, με τον πίνακα του Impression, soleil levant (Εντύπωση, ανατέλλων ήλιος) στη Γαλλία.

Ο τίτλος του πίνακα του Μονέ, ενέπνευσε τον κριτικό τέχνης Louis Leroy στην χρήση του όρου Ιμπρεσιονισμός (Impressionism) για πρώτη φορά.
"...Είμαι εκστασιασμένος το Giverny είναι
ένα υπέροχο μέρος για μένα...", γράφει ο Μονέ το 1883...


Μετά το θάνατο της γυναίκας του Camille, την οποία έχει απαθανατίσει ο ζωγράφος σε αρκετούς πίνακές του, εγκαταστάθηκε στο προάστιο Giverny, με την Αλίς Οσεντέ, ερωμένη του από πολλά χρόνια πριν, όπου καλλιεργούσε τον κήπο του και ζωγράφιζε.

Πολλοί από τους πίνακες αυτής της εποχής έχουν ως θέμα τον κήπο και το σπίτι του στην περιοχή.

Στις δεκαετίες του 1880 και του 1890, ο Μονέ ξεκίνησε να ζωγραφίζει σειρές πινάκων, όλοι βασισμένοι σε ένα κοινό θέμα, το οποίο όμως απέδιδε κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο ή με διαφορετική τεχνοτροπία..

Ζωγράφιζε συχνά σε ταξίδια που έκανε στη νότια Γαλλία, Αγγλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία και Ιταλία. Το διάστημα 1883-1908, ταξίδεψε στη Μεσόγειο, γεγονός που τον ενέπνευσε για την δημιουργία μιας σειράς τοπίων.
Το 1908 παθαίνει μια βλάβη στα μάτια.
Το 1918 η κατάσταση της όρασης του χειροτερεύει.
Πλέον βασίζεται στις ετικέτες των χρωμάτων για να μην κάνει κάποιο λάθος. Τελικά εγχειρίζεται επιτυχώς, το 1923 κι έτσι ως ένας πεισματάρης γέρος συνεχίζει πεισματικά να ζωγραφίζει.

Πέθανε το 1926, σε ηλικία 86 ετών στο Giverny, ως πλούσιος και αναγνωρισμένος ζωγράφος.
Οι πίνακες του, πραγματικά με ξεκουράζουν..
Ακολουθούν κάποιοι ενδεικτικοί παρακάτω..

O Μιρμπό γράφει για τα έργα του Μονέ:
"..Ο αέρας ποτίζει κάθε αντικείμενο, το γεμίζει μυστήριο, το τυλίγει με όλους τους χρωματισμούς, που πότε σβήνουν απαλά και πότε σπινθηλοβολούν... η αρμονία των δυνάμεων συμβαδίζει με τους ατμοσφαιρικούς νόμους, με την κανονική και ακριβή πορεία των επίγειων και των ουράνιων φαινομένων.."

Ο Καθεδρικός της Ρουέν, 1892-1894, Παρίσι, Μουσείο Ορσέ..
Αυτός ο πίνακας καδράρει την πρόσοψη του καθεδρικού, με τους σκούρους τόνους να κυριαρχούν..

..Λεύκες Στο Ποτάμι..

..Η Μεγάλη Γέφυρα Της Αρζεντέιγ..

Ψαρόβαρκες..
Αυτό το έργο ζωγραφίστηκε στο 1885 ή το 1886 και φυλάσσεται σε Μουσείο της Βουδαπέστης.
Είναι ένα από τα πιο όμορφα έργα της δεκαετίας που είναι αφιερωμένα στα Ετρετά, ένα ψαροχώρι. Μπορεί να πρόκειται για μια σκηνή κοινότυπης εικονογραφίας, αλλά η ζωγραφική πραγμάτευση είναι αξιοπαρατήρητη..
Η λίμνη με τα Νούφαρα, η Πράσινη Αρμονία..
Αυτός ο υπέροχος πίνακας του 1899,
φυλάσσεται στο Παρίσι στο Μουσείο Ορσέ.
Ανήκει στην πλούσια σειρά των έργων με το συγκεκριμένο θέμα..
Ο Μονέ υπήρξε σημαντικός καλλιτέχνης, ειδικά όσον αφορά την επιλογή των θεμάτων, την επαναστατικότητα στην τεχνική του, την μέθοδό του να δημιουργεί σειρές έργων..

Μπορείτε να κατεβάσετε αρχείο με τα έργα του Μονέ, απλά πατώντας ΕΔΩ.
Ευχαριστώ πολύ τον αγαπητό συνblogger Κούκο, που μου το έστειλε, να το μοιραστούμε μαζί!

13 Νοεμβρίου 2009

..ένας γλύκας χαρίζεται!!!

Αυτός ο γλύκας αφέθηκε έξω από το σπίτι της κόρης της Αχτίδας..
Με ένα σημείωμα ότι ονομάζεται Ντάφυ..
Όποιος ενδιαφέρεται και μπορεί να του προσφέρει αγάπη...
..ή γνωρίζει κάποιον που να ενδιαφέρεται..
τότε ας επικοινωνήσει με την Αχτίδα..
..τα οφέλη που θα έχει όποιος το υιοθετήσει,
τα έχουμε ξαναπεί, και είναι ανεκτίμητα!!!
..εύχομαι ο γλύκας να βρει σύντομα τη ζεστασιά που χρειάζεται!..
Ενημερώστε όπως μπορείτε τους γνωστούς σας!!

12 Νοεμβρίου 2009

..λίγο όνειρο ακόμα...



είσαι άνθρωπος - ξεχνάς - πιστεύεις - αμφιβάλλεις - χάνεις - νικάς
ζεις
γελάς - γέρνεις - ακουμπάς - λείπεις

11 Νοεμβρίου 2009

JR

Αναδημοσίευση από mixedgoods ..

Ο
JR είναι ένας νεαρός φωτογράφος, ο οποίος εκθέτει στην μεγαλύτερη gallery του κόσμου.. απλά παντού. Μετατρέπει τις φωτογραφίες του σε πόστερ και τις τοποθετεί....
σε κτίρια,σε γέφυρες,
σε τρένα κλπ

Στόχος του είναι να αγγίξει το κοινό που δεν συνηθίζει να επισκέπτεται τις αίθουσες τέχνης.

Ο ίδιος αποκαλεί τον εαυτό του artiviste (artist+activist) και διατηρεί την ανωνυμία του θέλοντας να μην επηρεαστεί η δουλειά του από το αν είναι μουσουλμάνος ή χριστιανός.

Το 2000 ξεκίνησε να ασχολείται με την φωτογραφία, όταν βρήκε μια φωτογραφική μηχανή στο μετρό του Παρισιού Από το 2006 ασχολείται με το 28 millimetres project, το πρώτο μέρος του οποίου ονομάζετε portrait d'une génération.

Λίγους μήνες μετά τις ταραχές που είχαν ξεσπάσει στα προάστια του Παρισιού, αυτός βρίσκεται εκεί και αφού παίρνει συνεντεύξεις από τους νέους, τους φωτογραφίζει με τον 28mm φακό του και δημιουργεί τα πορτρέτα τους...
...τα οποία και εκθέτει σε κτίρια που βρίσκονται σε “καλές” περιοχές της πόλης, που δεν άγγιξαν ποτέ οι φλόγες των αναταραχών.

Το 2007 προχωράει στο δεύτερο μέρος: το face2faceproject. Ταξιδεύει με τον marco σε ισραηλινά και παλαιστινιακά χωριά με σκοπό να κατανοήσουν τους λόγους που χωρίζουν τους δύο λαούς. Εκεί αποθανατίζουν ανθρώπους που κάνουν τις ίδιες δουλειές και τους βάζουν face 2 face πάνω στο τείχος που χωρίζει τους δύο λαούς από την μεριά των ισραηλινών και των παλαιστινίων προσπαθώντας να τους δείξουν ότι τελικά δεν είναι τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους..

Η επόμενη έκθεση τους εκεί ελπίζουν να ονομάζετε hand in hand.
Tο 2008 ξεκίνησε το τρίτο μέρος με τίτλο women και διαρκεί ως και σήμερα.

Αυτή την φορά ταξιδεύει στην Κένυα,
την Σιέρα Λεόνε
και άλλες χώρες της Αφρικής οι οποίες βασανίζονται με εμφύλιους πολέμους που τα πραγματικά θύματα τους είναι οι γυναίκες και τα παιδιά.
Εκεί φωτογραφίζει τις γυναίκες στην καθημερινή τους ζωή και μετά τις εκθέτει στις γειτονιές τους, σε κάποιες περιπτώσεις το υλικό που χρησιμοποιείτε ως καμβάς έχει διπλή χρήση αφού τους προστατεύει και από την βροχή.

Τα πορτρέτα αυτά όμως θα βρουν την θέση τους σε δυτικές πόλεις
με σκοπό να ευαισθητοποιηθούμε και εμείς οι “πολιτισμένοι”...

Ο jr μετά την Αφρική επισκέφτηκε τις φαβέλες στην Βραζιλία..
και ύστερα την Ινδία που απλά τα χρώματα χορεύουν μπροστά στα μάτια σου.
Ο JR είναι μόλις 25 χρονών

Αναδημοσίευση από τον mixedgoods
αφιέρωμα για έναν καλλιτέχνη
που αξίζει όλοι να γνωρίσουμε..

Το τραγούδι "Μεγάλωσα" από το καταπληκτικό
νέο cd της αγαπημένης Χ. Αλεξίου.

9 Νοεμβρίου 2009

..στιγμές..

..λίγες στιγμές από το 'κέντρο' μου..
..περπατάς και ξαφνικά αντικρίζεις..μια νεράιδα στο Γκάζι!...
"τρέχα".. από πεζοδρόμιο της Λεωφ. Συγγρού..
.. Ωραία μας την "λέει".. :)

..μου άρεσε πολύ.. και μου χάρισε ένα χαμόγελο..
..σίγουρα αυτό είναι αρκετό..

"δώσε αγάπη και στοργή ρε φίλε στον συνάνθρωπο,
μη κάνεις πως δεν βλέπεις, είναι απλά απάνθρωπο"
..όμως οι άνθρωποι σου είναι αυτοί που διαμορφώνουν τελικά το σκηνικό της..

Και μια καλή είδηση που πέρασε στα "ψιλά"..
Από τις 5/11, ελεύθερα θα μεταφέρονται τα ποδήλατα και από τον ΗΣΑΠ.
Μετά από σχετική απόφαση της εταιρείας και χωρίς να δοθεί ιδιαίτερη δημοσιότητα, ξεκίνησε δοκιμαστική περίοδος ενός μήνα για τη μεταφορά των ποδηλάτων.
Εδώ υπάρχει και η σχετική ανακοίνωση. Καλή εβδομάδα σε όλους!

7 Νοεμβρίου 2009

..μη το πεις πουθενά..



Το σίγουρο είναι πως η «ζωή» παίζει συνέχεια μαζί μου. Το ένα βράδυ γελάς και το επόμενο πρωί απροειδοποίητα, έχεις ξανά ανατροπές!..

Χαίρομαι για τους αληθινούς ανθρώπους που έχω δίπλα μου, με ενδιαφέροντα, αγάπη, ζεστασιά, γνώσεις, όνειρα…, που έχω ΖΩΗ. Μια ματιά και μια καρδιά που κανείς σας δε θα τη σταματήσει να ονειρεύεται. Με τον δικό της διαφορετικό ίσως τρόπο. Λέω γενικώς να αλλάξω "ρότα". Και να εστιάσω εκεί.

Μόνο κάτι για σένα. Ένα μεγαλύτερο σπίτι, ένα αμάξι, ένας υποτιθέμενος κοινωνικά ‘πετυχημένος’ γάμος, όλα για τα μάτια του κόσμου, μια βιτρίνα να κρύβει τη μοναξιά, να καλύπτει επιδερμικά το κενό σου, και παράλληλα να μεγιστοποιεί το μίσος για τους συνανθρώπους σου, σε καθιστά ένα ΤΙΠΟΤΑ.
Είσαι τραγικά κενός άνθρωπος.


Υγ. Πραγματικά σε ευχαριστώ. Η σκέψη σου ήρθε την πιο κατάλληλη στιγμή.. Μοναδική επιλογή, κίνηση.

4 Νοεμβρίου 2009

..κλικ..

Μια πιεστική μέρα, γεμάτη απρόοπτα, τρέξιμο… μόλις τελειώνει…
Επιβιβάζομαι στο συρμό του μετρό.., βυθισμένη στις σκέψεις, μηχανικά ακολουθώντας την ροή του κόσμου.. Καθώς επιστρέφω.., το μυαλό τριγυρνά σε όσα με «περιμένουν» …αύριο, αλλά και στην «άλλη» εργασία, εκτός αυτής της δουλειάς που με «περιμένει» στο σπίτι…

Ανοίγω τη πόρτα.., ακούω φωνές. Με περιμένετε στην κουζίνα, με μια αγκαλιά και ήδη έτοιμο φαγητό..
Είμαι κουρασμένη. Θα ήθελα να μη το δείξω, αλλά δε το πετυχαίνω.
Θέλω να σας ευχαριστήσω. Μα δεν το κάνω..
Τι λόγια να πω? Μερικές φορές με κυριαρχούν οι τύψεις.
Κάνετε τόσα, ..πολλές φορές χωρίς να τα ζητήσω, και δε ξέρω αν θα μπορέσω να σας δώσω ποτέ έστω τα μισά από όσα κάνετε για μένα.
Και τα λόγια όχι απλά μοιάζουν, μα είναι τόσο μικρά.
Με ανακουφίζει όταν αισθάνομαι πως εκτιμάτε.

Προλαβαίνω να χαζέψω λίγο στα blogs? Λίγα κλικ μόνο είναι..
Σχεδόν πάντα βοηθούν.. Μερικά τυχαία «κλικ»…


Η Βάσσια είχε διαγράψει το blog της ξαφνικά πριν ένα χρόνο και είχα – θυμάμαι –στενοχωρηθεί. Της έλειψε και επέστρεψε ξανά.. Σήμερα ανέβασε φωτογραφίες από ένα ταξίδι της στην Βόρεια Αγγλία.. Πως βρέθηκα από την βροχερή κατακλυσμένη Αθήνα, ξαφνικά με ένα «κλικ» στην βόρεια Αγγλία?

Επόμενο κλικ Mixed goods.. κάθε post και για κάποια μουσική καλλιτεχνών που σίγουρα δεν θα άκουγα εύκολα αλλού. Σύντομα θα αναδημοσιεύσω κάποιο post του, το αξίζει.

Λίγο παρακάτω…τυχαία στο blogroll..Ηφαιστίωνας.. Έχει ανεβάσει φωτογραφίες, από τη θέα από το παράθυρο του σπιτιού του.. Χιονίζει στην Καστοριά!.. Με ένα κλικ χάζεψα το χιονισμένο τοπίο…

Κλικ στην άγονη.. Να μια υπέροχη φωτο με αγκαλιασμένα γατάκια..καθώς χουζουρεύουν.. Με ξεκουράζουν απίστευτα.. Η γνήσια ομορφιά δεν χρειάζεται πολλά, για να σε κυριεύσει.., αρκεί να είναι απλά αληθινή.

Ανοίγω το email. "Έφυγε" γράφεις . Σου τηλεφωνώ..

Αστείο δεν είναι? Το ότι είμαστε τόσο περαστικοί.
Μήπως θα έπρεπε να ζούσαμε όλοι πιο χαλαρά? Ή όχι? Πως έχουμε κάνει έτσι τις ζωές μας? Γιατί? Αυτό και μόνο, θα πρέπει να μας κάνει να βλέπουμε τη ζωή με άλλη ματιά, να εκτιμάμε! Να τη ζούμε!


Μερικά τυχαία "κλικ".. Κάθε μέρα άλλωστε έχει τα δικά της..
Ένα αλλοπρόσαλλο post, όπως ακριβώς βγήκε!

2 Νοεμβρίου 2009

Μουσείο Ηρακλειδών, M. C. Escher


Λίγο καιρός ακόμη έχει απομείνει για να ολοκληρωθεί και η τέταρτη ενότητα του αφιερώματος του Μουσείου Ηρακλειδών στον Escher.

Πρόκειται ουσιαστικά, όπως έχουμε αναφέρει ξανά, για την πιο αναλυτική, περιεκτική και εκτενή παρουσίαση του καλλιτέχνη, που οργανώθηκε ποτέ διεθνώς..

Ολο αυτό το διάστημα, το Μουσείο Ηρακλειδών μέσω των εκθέσεων του ήταν σαν να έδινε στο κοινό την αίσθηση ότι επισκέπτεται το εργαστήριό του Escher κατά την προετοιμασία των αριστουργημάτων του.

Στο blog υπήρξε παρουσίαση όλων των εκθέσεων του Μουσείου Ηρακλειδών.., οπότε δε θα μπορούσε να λείπει ένα post για την 4η και τελευταία..

Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν :

Η Τέταρτη και τελευταία ενότητα "Το Χρώμα στον Escher" θα διαρκέσει ως και τις 15/11/09. Όποιοι ενδιαφέρεστε, ας βιαστείτε..

Σε αυτήν παρουσιάζεται ένας σημαντικός αριθμός από υδατογραφίες και ξυλογραφίες, οι οποίες καταδεικνύουν την χρήση του χρώματος από τον Escher - αν και αυτό σήμαινε επιπλέον εργασία για τον καλλιτέχνη αφού για κάθε χρώμα έπρεπε να χαράξει ένα επιπλέον κομμάτι ξύλου.

Στην έκθεση περιλαμβάνονται οι περισσότερες από τις έγχρωμες ξυλογραφίες του - ποτέ δεν δημιούργησε έγχρωμες λιθογραφίες – όπως μια σειρά με Ευχετήριες κάρτες.


Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκεται το τελευταίο έργο της ζωής του, τα Φίδια, η επιτομή των χρωματικών συνδυασμών, όπου το χρυσαφί, το πράσινο και το μαύρο συνυφαίνονται στον πιο θεαματικό χειρισμό χρωμάτων ανάμεσα σ’ όλα τα έργα του.

Ο Escher χρησιμοποιούσε το χρώμα (συνήθως υδατόχρωμα αλλά μερικές φορές και παστέλ) για να τονίσει μια εικόνα, κατά τη διάρκεια των προκαταρκτικών μελετών του.

Η χρήση του χρώματος ήταν καθοριστική για τον προσδιορισμό των σχημάτων και τη διάταξη των σχεδίων, πράγμα που αποδεικνύεται και από τα πολυάριθμα αρχεία του, τα οποία στη πλειοψηφία τους είναι έγχρωμα.

Η επιλογή των χρωμάτων είναι πάντα ζωηρή και γεμάτη αντιθέσεις. Οι μελέτες του για την κανονική διαίρεση του επιπέδου είναι όλες σχεδιασμένες με πένα ή μολύβι και στη συνέχεια χρωματίζονται για να δείξουν πώς τα σχήματα συνδέονται στο επίπεδο.

Οι υδατογραφίες του αυτές, οκτώ από τις οποίες παρουσιάζονται στην έκθεση, είναι ουσιαστικής σημασίας για τα έργα που αφορούν πλακοστρώσεις.

Επίσης παρουσιάζεται ένα πολύ σημαντικό έργο, οι «Πεταλούδες», το οποίο αποτελεί μελέτη/άσκηση συνδυασμού των χρωμάτων.

Κανένας άλλος γραφίστας δεν εξερεύνησε σε τέτοιο βάθος τους χρωματικούς τόνους με μοναδικό σκοπό να κατανοήσει τη σχέση τους, καθώς αξίζει να αναφερθεί πως ο Escher δεν είχε ποτέ την πρόθεση να πουλήσει τα έργα αυτά.

Οι δημιουργίες του Escher κυριολεκτικά μαγεύουν!
Ακολουθούν μερικά από τα έργα, που παρουσιάζονται στo Μουσείο Ηρακλειδών:










Herakleidon, Experience in Visual Arts
Ηρακλειδών 16, Θησείο
118 51 Αθήνα
(Στάση Metro: Θησείο)
Ώρες λειτουργίας
Τρί - Σαβ 13:00-21:00
Κυρ 11:00-19:00
Δευτέρα - κλειστά
-----

Σαν σήμερα, 2 Νοεμβρίου του 1911, γεννήθηκε ο Οδυσσέας Ελύτης..
Ένας από πιο αγαπημένους μου ποιητές..

Σχετικά posts στο blog :
Οδυσσέας Ελύτης-Αγαπημένες επιλογές
Οδυσσέας Ελύτης-Ποιήματα και Download Ebook "Tο Μονόγραμμα"
Συννεφιές..
Related Posts with Thumbnails